ریشه کنی موش ها تخصص ماست


خطرات موش برای انسان

موش ها چه خطراتی برای انسان ها دارند؟

خطرات ناشی از موش ها برای جامعه انسانی چیست؟

 

هنگام صحبت در رابطه با آفات خانگی، اغلب افراد ممکن است دچار این خطا شوند که موش ها در طبقه بندی آفات جایگاهی ندارند. نکته ای که باید به خاطر داشته باشیم این است که هرچند موش ها به اندازه سوسک، مورچه و مگس شایع و همه گیر نیستند، اما از جمله جانوران چندش آوری هستند که در کنار خسارات مادی می توانند مشکلات فراوانی برای سلامت انسان ها به وجود بیاورند. برخی بیماری های ناشی از موش ها به حدی خطرناک است که ممکن است سبب کشته شدن انسان ها شود. در نتیجه آگاهی از خطرات موش می تواند به ما در حفظ سلامتی مان کمک کند.

 

موش ها چگونه باعث مرگ انسان ها می شوند؟

 

موش ها به دلیل سبک زندگی در محیط های بسیار آلوده رفت و آمد دارند و به این ترتیب بسیاری از عوامل بیماری زا را بر سطح و درون بدن خود حمل می کنند. انتقال این عوامل بیماری زا به مواد غذایی و محیط زندگی، می تواند سبب سرایت بیماری به انسان ها شود. از طرفی خطرات و خسارات ناشی از موش در برخی موارد به گونه ای است که ممکن است جان انسان ها را به خطر بیندازد.

 

در این مقاله، چند مورد از راه های انتقال عوامل بیماری زا از موش به انسان را مورد بررسی قرار داده ایم. همچنین خواهیم دید که موش ها چگونه می توانند سبب مرگ انسان ها شوند.

 

یک . انتقال باکتری ها و ویروس های کشنده

 

تماس مستقیم با موش زنده یا مرده همچنین تماس با فضولات موش ها، می تواند با انتقال انواع باکتری ها و ویروس های خطرناک از موش به انسان، سبب بروز آسیب های جدی در سلامت آن ها شود. برخی از عوامل بیماری زای خطرناکی که موش ها ناقل آن هستند به شرح زیر می باشد.

 

لپتوسپیروز

 

از طریق تماس با ادرار موش پخش می شود و می تواند منجر به آسیب یا نارسایی کبد و کلیه شود.

 

سالمونلوز

 

با مصرف غذا یا آب آلوده به مدفوع جوندگان انتقال می یابد و موجب مرگ می شود.

 

تولارمیا

 

می تواند از طریق گزیدگی یا خراشیدگی توسط پنجه موش منتقل شود. تولارمی باعث تب شدید می شود و می تواند برای افراد مستعد مانند کودکان و افراد مسن خطرناک باشد.

 

 

دو . ایجاد آتش سوزی ناشی از جویده شدن سیم های برق

 

خطرات وجود موش در خانه فقط به آلودگی موش و انتقال بیماری محدود نمی شوند. موش ها به جویدن اشیاء و موارد مختلف علاقه فراوان دارند. زیرا دندان های جلوی موش ها هر ساله بین 13 تا 16سانتیمتر رشد می کند. بنابراین این جوندگان برای کنترل رشد دندانهای خود هر چیزی را که در اطرافشان بیابند می جوند. از جمله مواردی که از این کار موش ها به شدت دچار آسیب و خسارت می شوند، سیم ها و کابل های برق هستند. جویده شدن سیم های حاوی جریان توسط موش ها، فقط هزینه ناشی از تعمیرات را به دنبال ندارد، بلکه می تواند با افزایش احتمال آتش سوزی خانه، جان انسان ها را به خطر بیندازد.

 

سالانه در سراسر دنیا هزاران مورد آتش سوزی در خانه ها گزارش می شود که بسیاری از آن ها در اثر جویده شدن سیم های برق خانه توسط موش ها به وقوع می پیوندند. در مجموع این وقایع، جان افراد زیادی به خطر افتاده و عده کثیری نیز کشته می شوند. متأسفانه خساراتی که موش ها به سیستم برق رسانی بسیاری از خانه ها وارد می کنند، بسیار شدید و جبران ناپذیر است.

 

سه .  انتقال بیماری از طریق انگل های خطرناک

 

موش ها میزبان بسیاری از انگل های خطرناک نظیر کک و کنه هستند. نیش هر یک از این انگل های خونخوار می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود و حتی در برخی موارد، کشنده باشد. به عنوان مثال:

 

بیماری طاعون

 

ممکن است فکر کنید که طاعون بیماری مربوط به قرون وسطا است، زمانی که ده ها میلیون نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و دیگر این بیماری از بین رفته است. اما متاسفانه این بیماری هنوز هم وجود دارد. طاعون سیاه یکی از بیماری های خطرناکی است که می تواند از طریق گزش کک های آلوده یا تماس مستقیم با موش آلوده ایجاد شود این بیماری باعث ایجاد ضایعات پوستی، تب و حتی در مواردی سبب مرگ می شود.

 

بیماری لایم

 

بیماری لایم که از طریق کنه های موش منتقل می شود. ابتلا به بیماری لایم می تواند باعث تب، ضایعات پوستی، سردرد و درد مفاصل در انسان شود. هر ساله بیش از سیصد هزار نفر در جهان به بیماری لایم مبتلا شده و برخی از آن ها در اثر این بیماری کشته می شوند.

 

بیماری پاکس

 

بیماری پاکس که در اثر گزش کنه های موجود در بدن جوندگان به ویژه موش ها، ایجاد می شود و می تواند در فرد مبتلا ضایعات پوستی، تب و سردرد ایجاد کند.

 

تیفوس

 

تیفوس بیماری است که توسط کک ها شیوع می یابد و می تواند منجر به مشکلات شدید تنفسی شود. با وجودی که برخی از این بیماری هادر اکثر افراد، خفیف سپری می شود، می توانند برای کودکان، خردسالان، سالمندان و افرادی که سیستم ایمنی ناسالم یا ضعیف دارند بسیار خطرناک باشند. در دنیای امروزی، انگل های خونخوار از خطرات بالقوه تمامی موش ها محسوب می شوند.

 

هانتاویروس

 

این ویروس از طریق تنفس در گرد و غبار آلوده به ادرار موش آلوده یا از طریق تماس مستقیم با موش های آلوده یا با گاز گرفتن یک موش آلوده ایجاد شود. این علائم اغلب با علائم آنفئولانزا اشتباه گرفته می شوند و در صورت عدم درمان بلافاصله، می تواند کشنده باشند.

 

 

تب موش گزیدگی

 

موش ها می توانند عوامل بیماری زا را از طریق بزاق خود انتقال داده و بیماری ها را گسترش دهند. یکی از انواع بیماری هایی که از طریق بزاق موش ها انتقال می یابد تب موش گزیدگی یا تب هاورهیل است. این بیماری هم با گزیدگی موش و ورود بزاق این جونده از طریق زخم به بدن، و هم از طریق خوردن غذای آلوده به بزاق موش، به انسان منتقل می شود.

 

علائم این بیماری عبارتند از تب، استفراغ و درد مفاصل. عوارض دیگری که در نتیجه ابتلا به تب هاورهیل ایجاد می شوند شامل عفونت های قلب، مغز، ریه ها و سایر اندام های داخلی می شود. تب هاورهیل معمولاً ببا استفاده از آنتی بیوتیک ها قابل درمان است، اما اگر درمان به موقع صورت نگیرد می تواند کشنده باشد.

 

افراد بسیاری در آسیا و آمریکا با مصرف مواد غذایی یا مایعات آلوده به باکتری موجود در بزاق موش ها، به تب هاورهیل مبتلا شده و حتی جانشان را از دست داده اند.

 

چگونه از خود در برابر خطرات موش ها محافظت کنیم؟

 

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد حتی کوچکترین موش نیز می توانند مشکلات بزرگی برای انسان ها بوجود بیاورند. این جوندگان مزاحم از طریق انتقال ویروس ها، باکتری ها و انگل ها یا آسیب رساندن به سیم کشی خانه، سلامتی انسان رادر معرض خطر قرار می دهند. با این حال می توان با در پیش گرفتن روش ها مبارزه ای تخصصی و کارآمد نظیر استفاده از طعمه های کشنده ماوس کیلر، شر این جوندگان مخرب همچنین بیماری ها و آسیب های ناشی از آن ها را برای همیشه از سر خود و اعضای خانواده تان کم کنید.

سم موش کش فسترک بلاکس

خرید سم موش - برند خارجی - کلیک کنید

 


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: