ریشه کنی موش ها تخصص ماست


باورهای غلط درباره موش ها و رت ها

باورهای غلط درباره موش ها

از موش ها و رت ها چه چیزی می دانید؟

 

شاید سؤال بهتر این باشد که باید درباره آن ها چه چیزی بدانید؟ موش ها و رت ها چیزی نیستند که افراد اغلب بخواهند در مورد آن فکر کنند اما وقتی مشکل تهاجم موش ها پیش می آید، سؤالات بسیاری برای شما پیش می آید، دلیل آن این است که وقتی صحبت از موش ها و رت ها می شود ما درباره آن ها، ایده ها و عقاید خاصی داریم که غالباً مبالغه آمیز هستند. در ذهن ما آن ها به اندازه گربه ها بزرگ هستند و در فاضلاب های مان زندگی می کنند، اگر یکی از آن ها را ببینیم فوراً فکر می کنیم که آن ها در زیر کف پوش و یا در دیوارهای خانه زندگی می کنند ما در اینجا چندین باور غلط در مورد موش ها و رت ها به همراه حقایق آن ها را بیان می کنیم.

 

باورهای اشتباه در مورد موش‌ ها

 

باور اشتباه 1 - موش ها مثل قرون وسطی، حامل بیماری نیستند

 

به طور خاص مشخص شده است که رت نروژی یا فاضلاب، ده ها بیماری مختلف از جمله سالمونلا و تب گاز گرفتگی موش را به افراد منتقل می کند، این بیماری ها می توانند از طریق آلودگی مواد غذایی، بیماری های ناشی از مدفوع و ادرار موش که در محیط وجود دارند و همچنین گاز گرفتگی جوندگان گسترش پیدا کنند.

 

باور اشتباه 2 - داشتن گربه، موش ها و رت ها را دور نگه می دارد

 

اگرچه داشتن گربه ها می تواند مفید باشد اما راه مطمئنی برای جلوگیری از هجوم موش و یا رت ها به منزل یا املاک شما نیست. تمام گربه ها جوندگان را شکار نمی کنند. اگر گربه ها به خوبی تغذیه شوند و وجود موش ها و رت ها را حس کنند، اغلب آن ها را نادیده می گیرند در هر صورت گربه ها به سمت موش و رت ها جذب می شوند زیرا اغلب در محیط خارجی، موش ها غذای گربه ها محسوب می شوند.

 

 

باور اشتباه 3 - به ازای هر فرد، یک موش وجود دارد

 

تحقیقات واقعی برای تعیین نسبت خاصی از موش ها به انسان انجام نشده است. اما ایده اصلی آن از یک مقاله که در سال 1909 چاپ شد نشأت می گیرد. در این مقاله درباره تعداد موش‌ هایی که در مناطق حومه انگلیس زندگی می کنند تخمین زده شد، این یک برآورد تجربی بود که در بهترین حالت به طور میانگین یک موش در هر هکتار برآورد شده بود که آن زمان تصادفاً 40 میلیون هکتار به ازای 40 میلیون نفر بود.

 

طبق آمار مراکز بین المللی، تخمین زده می شود که در سراسر جهان میلیاردها موش‌ وجود دارد، به بیان دقیق تر جمعیت موش ها به طور مداوم در حال تغییر است زیرا این عامل تحت تأثیر آب و هوا، در دسترس بودن مواد غذایی و اقدامات کنترلی قرار دارد. نوسانات جمعیتی موش ها، متناسب با توانایی آن ها برای زنده ماندن در یک منطقه معین است و این یک قانون کلی است. واقعیت این است که در اکثر شهرها موش‌ های زیادی زندگی می کنند.

 

باور اشتباه 4 - حضور موش ها و رت ها نشانگر بهداشت ضعیف است

 

نه تنها مناطقی که از نظر بهداشتی ضعیف هستند مشکل موش و رت دارند، بلکه تمیزترین خانه ها و ادارات نیز می توانند متحمل این مشکل شوند. اگر موش ها بتوانند به خانه یا ساختمان شما دسترسی پیدا کنند و یک ماده غذایی یا مواد مورد نیاز برای لانه سازی در آن مکان وجود داشته باشد، ممکن است آن ها در آنجا ساکن شوند. در واقع بیشتر این جوندگان به دنبال یک منبع غذایی هستند.

 

بنابراین مناطقی که غذای کافی در آن وجود دارد، باعث جذب آن ها می شود غذای حیوانات اهلی، دانه پرندگان، درختان میوه و باغ ها همه فضاهایی هستند که موش و رت ها به دنبال غذای خود در آنجا خواهند بود. محوطه سازی انبوه، تپه مالچ، گاراژهای درهم ریخته و انباری های قابل دسترسی، نیز مناطقی هستند که موش ها در آن به جستجوی سرپناه و لانه سازی می پردازند.

 

 

باور اشتباه 5 - رت ها و موش ها فقط در شب فعال هستند

 

رت ها و موش ها اغلب زمانی که خطرات تهدید کننده کمتری وجود داشته باشد، حرکت می کنند و به دنبال مواد غذایی می گردند. از آنجایی که این موضوع معمولاً در شب مهیا است آن ها به عنوان موجودات شبانه شناخته می شوند،. اما واقعیت این است که آن ها در اصل شب زی نیستند. رت ها و موش ها به جای حرکت به صورت دسته جمعی به صورت انفرادی حرکت می کنند و معمولاً در یک محدوده کوچک می مانند و فقط برای پیدا کردن آب و غذا جا به جا می شوند.

 

آن ها تمایل دارند که برای مدت کوتاهی بخوابند و به دلیل اینکه ساعت داخلی آن ها برای برنامه خواب روزانه و شبانه عملکرد مناسبی ندارد زمانی که از خواب بیدار می شوند با عجله به جستجوی ملزومات زندگی خود می پردازند.

 

باور اشتباه 6 - اگر تعدادی موش و رت را در طول روز دیدید ،شما با یک تهاجم روبرو هستید

 

دیدن رت ها و موش ها در طول روز نشانگر خوبی نیست و اعلام می کند که شما در محیط اطرافتان، آلودگی یا جمعیت زیادی از جوندگان را دارید. نشانه بهتر از بروز احتمال وجود موش‌ یا رت، مشاهده لانه های زیر زمینی و دیدن آسیب در خانه یا ساختمان شما است.

 

باور اشتباه 7 - پنیر غذای مورد علاقه موش‌ ها است

 

در ابتدا ایده استفاده از پنیر به عنوان طعمه از این واقعیت ناشی می شد که پنیر یک منبع غذایی در دسترس و سهل الوصول بود و موش ها به راحتی به آن جذب می شدند؛ امروزه تله گذارها از مواد غذایی مانند کره بادام زمینی، میوه، دانه و حتی شکلات به عنوان طعمه خود استفاده می کنند که به نظر می رسد تأثیر بیشتری داشته باشد.

 

از آنجایی که موش ها آب بدن خود را از مواد غذایی مورد استفاده دریافت می کنند غذاهایی که میزان آب بیشتری دارند نسبت به غذاهای خشک یا غذاهایی با میزان آب نسبتاً کمتری دارند، برای آن ها جذاب تر هستند. حتی می توان از توپ های پنبه ای برای جذب کردن موش ها استفاده کرد، زیرا موش های ماده برای لانه سازی به دنبال موادی مثل کارتن، پنبه و روزنامه هستند.

 

 

باور اشتباه 8 - رت ها می توانند به اندازه گربه ها رشد کنند

 

ترس از رت ها به همراه خطای دید که معمولاً در شب اتفاق می افتد، باعث ایجاد این فکر شده است که رت ها به اندازه گربه ها بزرگ هستند، در مقابل رت ها، به میزان قابل توجهی از گربه ها کوچکتر هستند و فقط 500 گرم وزن و 20 سانتیمتر طول دارند. یکی دیگر از دلایل شکل گیری این عقیده اغراق آمیز، ناشی از این است که رت آبی به عنوان رت فاضلابی در نظر گرفته می شود.

 

باور اشتباه 9 - رت ها تهاجمی هستند و به مردم حمله می کنند

 

رت ها گاز می گیرند و می توانند با دندان های خود پوست را سوراخ کنند. این موضوع همان چیزی است که موجب شیوع بیماری می شود، اما این حیوانات به طور ذاتی تهاجمی نیستند، مگر اینکه گوشه گیر شده یا بترسند و یا مورد تهدید واقع شوند. رت طبیعت محتاطی دارد زیرا به طور غریزی از خطرات موجود آگاهی و قصد جلوگیری از آن ها را دارد.

 

باور اشتباه 10 - رت ها و موش ها طول عمر بالایی دارند

 

متوسط طول عمر رت ها و موش ها به دلیل عواملی مثل بیماری ها، شکارچیان، شرایط آب و هوایی نامساعد و انتخاب طبیعی، بین شش ماه تا یکسال است.

 

باور اشتباه 11 - تنها موردی که باید در رابطه با رت ها و موش ها نسبت به آن نگران بود آسیب ناشی از جویدگی است

 

رت ها و موش ها تقریبا هر چیزی را میجوند تا به منابع غذایی و مواد مورد نیاز خود برای لانه سازی دسترسی پیدا کنند. با این حال نگرانی اصلی مربوط به خسارت وارد شده به دلیل جویده شدن وسایل و یا مواد غذایی نیست، خطرات بهداشتی بسیار زیادی در ارتباط با رت ها و موش ها وجود دارد که به مراتب بسیار وخیم تر از جویده شدن مواد غذایی است.

 

بیماری ها و انگل ها می توانند از طریق مواد غذایی آلوده، خوراک دام و محموله های گوشتی آلوده منتشر شوند که بسیار نگران کننده هستند زیرا به راحتی منتقل شده و می توانند تهدیدی مهم برای زندگی انسان باشند.

 

موش و موش کور، دو گونه مختلف حیوانات هستند که در برخی ویژگی‌ها از یکدیگر تفاوت دارند. در زیر به برخی از این تفاوت‌ها اشاره شده است:

1. اندازه:

  • موش:
    • موش‌ها معمولاً از ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر طول دارند (از نوک بینی تا انتهای دم).
  • موش کور:
    • موش‌های کور ممکن است کوچکتر یا بزرگتر از موش‌ها باشند، اما اندازه آنها به طور معمول کمتر از موش‌هاست.

2. ظاهر:

  • موش:
    • موش‌ها دارای چشمان بزرگ و برجسته هستند که به طور معمول قابل مشاهده هستند.
  • موش کور:
    • موش‌های کور، همانطور که از نامشان پیداست، چشم‌های کمتر یا حتی بدون چشم دارند.

 

آنچه باید بدانیم

 

کدام یک از موارد ذکر شده را به عنوان یک باور رایج در مورد رت ها و موش ها به رسمیت می شناسید؟ آیا به این موضوع واقفید که رت ها به اندازه گربه رشد نمی کنند؟ حتی اگر از نظر شما آن ها موجوداتی ناز و دوست داشتنی نباشند فهمیدن برخی حقایق در رابطه با جوندگان مفید است. زیرا صرف نظر از اینکه ما آن ها را دوست داریم یا نه، این موجودات در بین ما زندگی می کنند. موش ها و رت ها مانند تمامی مخلوقات بخشی از طبیعت و چرخه زندگی هستند.

 

دانستن حقایقی در رابطه با آن ها زمانی که ما با این موجودات روبه رو می شویم و یا علائمی از آلودگی پیدا می کنیم به ما کمک خواهد کرد تا راحت تر بتوانیم آن ها را از خانه هایمان دور کرده و یا آن ها را از بین ببریم.

 

سم موش کش فسترک بلاکس

خرید سم موش - برند خارجی - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: