ریشه کنی موش ها تخصص ماست


آسیب های ناشی از موش در خودرو

خسارات ناشی از موش در وسایل نقلیه

چگونه از وسیله ی نقلیه خود در برابر موش و موش های صحرایی محافظت کنیم؟

 

اتومبیل ها یکی از دوست داشتنی ترین ابزارهای مورد نیاز انسان ها به شمار می روند، این وسایل پر سر و صدا که انسان ها را از جایی به جای دیگر منتقل می کنند مورد علاقه موش ها و رت ها نیز هستند. جوندگان کوچک نظیر موش به ویژه در روزهای سرد زمستان و بهار به زیر کاپوت خودرو پناه می برند تا با استفاده از گرمای موتور، خود را گرم کنند. اما در حین این کار می توانند خسارت قابل توجهی به ماشین وارد کنند. خساراتی که جبران آن ها می تواند نیاز به صرف هزینه و زمان فراوانی داشته باشد. سؤال اینجاست که چگونه می توانیم اتومبیل های خود را از شر آسیب های ناشی از موش ها در امان نگاه داریم؟ تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را بیابید.

 

آسیب های ناشی از موش در خودروها

 

موش ها نه تنها از طریق خراب کردن اثاثیه یا لوازم داخلی در خودرو ظاهر ماشین ها را نازیبا می کنند بلکه با جویدن شیلنگهای موتور و سیم کشی ها آن، می توانند به راحتی وسیله نقلیه انسان ها را از کار انداخته و هزینه های هنگفت تعمیرات را بر آن ها تحمیل می کنند. این جوندگان سیم، شیلنگ، قطعات پلاستیکی و سایر قطعات خودرو را که مواد مناسبی برای لانه سازی آن ها فراهم می کنند، میجوند. موش ها با حضور خود در خودرو علاوه بر اینکه سبب ایجاد خسارات ناشی از جویده شدن قطعات می شوند، با دفع ادرار و مدفوع نیز تمام فضای داخلی را آلوده کرده و بوی نامطبوعی در ماشین ایجاد می کنند.

 

موش در خودرو و احتمال انتقال بیماری

 

همچنین موش ها و موش های صحرایی می توانند از طریق وسیله نقلیه، سلامت انسان ها را با خطرات جدی مواجه کنند. از جمله خطرات موش ها برای سلامت انسان می توان به بیماری های خطرناکی که موش ها ناقل آن هستند اشاره کرد. تا کنون افراد زیادی به دلیل لانه سازی موش ها در سیستم تهویه خودرو، دچار بیماری خطرناک و کشنده هانتا ویروس شده اند.

 

آسیب به موتور خودرو توسط موش ها

 

سیم های موتور یکی از آسیب پذیرترین بخش های خودرو در برابر آسیب موش ها هستند. موش ها می توانند عایق پوشاننده سیم ها‍‍‍‍‍‍‍ را با جویدن از بین ببرند. اگر این اتفاق رخ دهد ممکن است موجب اتصال کوتاه شده و در نتیجه به موتور آسیب زیادی وارد کند. به علاوه اغلب اوقات پس از تعویض سیم های آسیب دیده، این اتفاق تکرار می شود یعنی موش ها دوباره عایق روی سیم های جدید را می جوند.

 

 

بخش موتور وسیله نقلیه شما می تواند لانه وسوسه کننده ای برای موش ها باشد، زیرا این قسمت از خودرو ها با داشتن گوشه و کنج های فراوان سرپناه امنی برای موش ها به وجود می آورند. به علاوه جوندگان ممکن است از ساختارهای عایق موجود در این قسمت به عنوان بستری برای لانه سازی استفاده کنند.

 

موش در خودرو و تبدیل آن به انبار غذای موش

 

خطر سوم زمانی اتفاق می افتد که موش ها بخش زیر کاپوت و اطراف موتور خودرو را به عنوان انباری برای ذخیره مواد غذا به کار ببرند. اگر این غذا در اطراف موتور یا فضای داخلی ماشین پخش شود خطراتی مانند تصادف به بار می آید. به این صورت که، مواد غذایی ریخته شده در داخل ماشین می تواند در مکانیسم پدال ها از جمله ترمز، اختلال ایجاد کند و باعث بروز حوادث خطرناکی شود. صدا و حرکت موتور وقتی که خودرو شروع به کار می کند، می تواند سبب وحشت موش یا موش ها شود، موش های وحشت زده در حین فرار می توانند پراکندگی قطعات در سرتاسر موتور خودرو شوند.

 

آتش سوزی در خودرو در اثر وجود موش ها

 

خطر جدی تر دیگر این است که با گرم شدن موتور، ممکن است این جوندگان آتش بگیرند و برای نجات خود از گرما به داخل ماشین هجوم بیاورند. این اتفاق می تواند باعث ایجاد آتش سوزی شود.

 

علاوه بر مشکلات فنی، جوندگان همچنین درظاهر خودرو نیز خسارات فراوانی ایجاد می کنند. عادات تغذیه ای و سبک زندگی این موجودات جونده به مرور زمان می تواند باعث ایجاد بوی نامطبوع در خودرو شود. از طرفی خراشیدگی های ایجاد شده در بخش داخلی و بدنه خودرو همچنین پارگی روکش صندلی ها و سایر بخش های پارچه ای یا چرمی داخلی از دیگر خساراتی هستند که می تواند در نتیجه فعالیت موش ها در خودرو ایجاد شود. تمام این موارد نشان می دهد برای حفظ سلامت ماشین ها و همچنین سلامت خودمان، باید برای از بین بردن مشکل موش در پارکینگ ها زمان صرف کنیم.

 

 

نحوه ی محافظت اتومبیل از موش و موش های صحرایی

 

شما نمی توانید تمام موش های موجود در اطراف محیط زندگی خود را از بین ببرید، اما می توانید برای کاهش خسارات ناشی از این موجودات ناخواسته در ماشین خود برخی اقدامات عملی را به کار گیرید. در ادامه برخی از اقدامات مؤثر در کاهش آسیب های ناشی از موش در خودروها آورده شده اند:

 

یک. هرگونه موادغذایی و غذای حیوانات خانگی را از محیط داخل و اطراف پارکینگ خودرو خارج کنید.

 

دو. به دنبال نشانه هایی از فعالیت موش در نزدیکی خودرو باشید. به عنوان مثال: پارچه یا کاغذ سوراخ شده و آشغال های بهم ریخته از نشانه های وجود موش در محیط هستند.

 

سه. فضاهای مناسب برای مخفی شدن جوندگان را از بین ببرید، مثلاً اگر در نزدیکی ماشین شما بوته یا شاخه و برگ های اضافی وجود دارد، آنها را هرس کنید، پارکینگ ها و مناطق اطراف آن را همواره تمیز نگه دارید و محل هایی که ممکن است جوندگان از طریق آن به داخل حیاط نفوذ کنند را ببندید.

 

 

چهار. در داخل پارکینگ، کاپوت ماشین را باز بگذارید. کاپوت باز سبب کاهش جذابیت موتور برای جوندگان می شود.

 

پنج. ورودی هایی که به موتور راه دارند را بررسی کنید و در صورت امکان با مسدود کردن آن ها باعث دشوار شدن دسترسی جوندگان به قسمت موتور خودرو شوید. می توانید به این منظور از صفحه های سیمی برای مسدود کردن دریچه ها استفاده کنید، همچنین می توانید بر روی چرخ ها و اطراف ماشین تله موش هایی قرار دهید.

 

شش. آرامش جوندگان را برهم بزنید، استفاده از تله های فراصوتی یا روشن گذاشتن چراغ های پارکینگ می تواند باعث پریشانی جوندگان شوند. همچنین می توان از بوهای بازدارنده در اطراف موتور استفاده کرد. از جمله مواردی که می تواند سبب ایجاد محیطی ناخوشایند برای موش ها شود، می توان به روغن نعناع، بستر خیوانات خانگی به ویژه گربه ها یا موی حیوانات خانگی اشاره کرد.

 

هفت. جوندگان را از بین ببرید. حتی با وجود این همه تکنیک های پیشگیری، باز هم ممکن است تعدادی موش بتوانند به قسمت موتور ماشین وارد شوند. پس اگر گمان می کنید موش ها به ماشین شما دسترسی پیدا کرده اند، تله های مناسب به کار ببرید یا پارکینگ خانه خود را سمپاشی کنید، در استفاده از سموم موش کش، حتماً موارد احتیاطی را رعایت کنید.

سم موش کش فسترک بلاکس

خرید سم موش - برند خارجی - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: