ریشه کنی موش ها تخصص ماست


راههای ورود موش به خانه

راه های ورود موش به خانه چه هستند؟

موش‌ ها چگونه وارد خانه می شوند؟

 

اغلب افرادی که با آفت موش سروکار دارند، این سوالات را می پرسند که موش ها چطور وارد خانه هایشان شده اند؟ یا راه های ورود موش به خانه چیست؟ یافتن پاسخ این سوال اهمیت زیادی دارد، زیرا با دانستن راه های ورود و از بین بردن آن ها، می توان از نفوذ موش ها به خانه جلوگیری کرد.

 

جلوگیری از ورود موش به خانه، اولین و مهمترین قدم برای حل مشکل تهاجم موش در خانه ها

 

دانستن این موضوع که موش ها قادر به عبور از سوراخ هایی به اندازه یک سکه هستند، شاید شما را یه حیرت بیندازد؛ اما موش ها به علت اندازه کوچک و ساختار بدنی خاصی که دارند می توانند به راحتی فشرده شده و از کوچکترین سوراخ ها عبور کنند. موش ها می توانند به ارتفاع سی سانتی متر بپرند، همچنین این جانداران شناگران و صعود کنندگانی حرفه ای هستند. تمامی این موارد نشان می دهد موش ها تا چه اندازه برای ورود به خانه های ما آمادگی دارند.

 

چرا موشها به خانه های ما هجوم می آورند؟

 

این جوندگان مزاحم که اغلب در حاشیه شهرها و روستاها یافت می شوند، در فصول سرد روانه خانه های ما می شوند؛ هر چند درز و شکاف و خرابی های موجود در ساختمان های قدیمی کار ورود موش را راحت تر می کند، اما موش ها به خاطر جثه ریزشان، حتی می توانند به خانه های نوساز هم نفوذ کنند. بدون در نظر گرفتن عمر و نوع ساختمان، تقریباً هر خانه ای می تواند در معرض تهاجم موش ها قرار بگیرد.

 

موش ها، اغلب از سوراخ ها و شکاف های موجود برای ورود به خانه استفاده می کنند؛ اما اگر سوراخی وجود نداشته باشد هم، از دندان های تیزشان برای حفر یک راه ورودی استفاده می کنند، علاوه بر توانایی کوچک شدن، موش ها قدرت عجیبی در بالارفتن از دیوارها دارند؛ یعنی این که پنجره های باز هم می توانند معبری برای ورود موش ها به منزلتان باشند. موش ها به راحتی از آجرهای دیوار بالا می روند تا به پشت بام دسترسی پیدا کنند. شاخه های درختان و گیاهانی که به پشت بام و دیوارهای خانه تماس دارند نیز نردبانی برای موش ها و سایر آفات محسوب می شوند.

 

 

موش ها طی بهار و تابستان مشغول جمع کردن مواد غذایی و انبار کردن آن ها هستند؛ به این ترتیب در زمستان می توانند از ذخایر غذایی خود استفاده کنند. فعالیت موش ها در پاییز، به بیشترین میزان خود می رسد؛ زیرا پاییز فصلی است که در آن، موش ها به علت کاهش دما می خواهند به داخل لانه هایشان بازگردند.

 

موش ها از کجا وارد خانه های ما می شوند؟

 

اگر چه خانه ها با هم تفاوت دارند، اما نقاط ورودی موش ها در بیشتر آن ها مشابه است. در این مقاله به معرفی راه های ورود موش به خانه پرداخته ایم.

 

ورود موش ها از طریق دریچه های موجود در دیوارهای خارجی ساختمان

این دریچه ها در واقع فواصلی هستند که هنگام ساخت خانه، به عمد در بین آجرهای دیوارهای خارجی ساختمان ایجاد می شود. هدف از وجود این فواصل یا دریچه ها خروج رطوبت اضافی موجود در ساختمان است. اما موش ها از این دریچه ها برای دسترسی مستقیم به داخل دیوار استفاده می کنند. دریچه های بین آجرها در دیوار خارجی خانه، برای خروج هر گونه رطوبت تجمع یافته در پشت آجرها و جریان هوا در قسمت پایینی دیوارهای خارجی ساختمان تعبیه می شوند.

این دریچه ها کمک می کنند تا مصالح ساختمان، همیشه خشک بمانند و نقش مهمی در افزایش طول عمر آجرها بازی می کنند. متاسفانه، اندازه این دریچه ها اغلب آنقدر بزرگ است که موش ها به راحتی می توانند از آن ها عبور کنند. دریچه های پلاستیکی هم به راحتی توسط موش ها جویده و تخریب می شوند و نقش حفافظتی کمی دارند.

 

ورود موش ها از طریق درز و شکاف های موجود بین مصالح ساختمانی

 

درز و شکاف های موجود بین مصالح ساختمانی متفاوت، از رایج ترین نقاط ورود موش به ساختمان ها محسوب می شود. هر کجا که چند ماده ساختمانی با جنس مختلف، در کنار یکدیگر قرار بگیرند، در آنجا فرصت مناسبی برای موش ها فراهم می شود تا شکافی برای ورود به خانه پیدا کنند. یکی از این نقاط که ورود موش ها به خانه از طریق آن بسیار رایج است، شکاف موجود بین قرنیز و آجرها می باشد.

 

هنوز هم در بسیاری از ساختمان های نوساز، رایج است که قرنیز ها را با کمی فاصله از دیوارها نصب می کنند. موش ها می توانند از طریق این فواصل، راهی برای ورود به خانه ها بیابند. با انقباض و انبساط مصالح طی فصول مختلف، این شکاف ها نیز گسترده تر می شوند. مخصوصاً از آن جهت که قرنیزها دور تا دور خانه را احاطه کرده اند، این مسئله نگران کننده تر می شود.

 

دیگر شکاف هایی که موش ها می تواند از طریق آن ها وارد خانه شوند عبارتند از:

 

یک. شکاف های موجود در دیواره های پی بنا

 

دو. شکاف های موجود در گچ بری های سقف

 

سه. شکاف های موجود در اطراف سیستم برق رسانی

 

چهار. شکاف های موجود در اطراف لوله کشی گاز و آب

 

پنج. شکاف های موجود در اطراف کانال های کولر و سیستم تهویه خانه

 

موش ها می توانند از طریق منافذ اطراف لوله های آب و گاز و سیم کشی ساختمان، وارد خانه ها شوند

 

خطوط برق، لوله های گاز، کانال های کولر و سیستم تهویه مطبوع، معمولاً از طریق سوراخ کردن دیوارهای خارجی خانه، وارد آن می شوند. این سوراخ ها اغلب آنقدر بزرگ هستند که موش ها بتوانند از طریق آن ها از دیوار عبور کرده و وارد خانه شوند. پس از ورود نیز، موش ها می توانند به استفاده از این مجاری که در سراسر خانه پراکنده شده است، خود را به سایر نقاط آن برسانند.

 

 

ورود موش ها از طریق درز و شکاف های موجود در چهارچوب درب ها و پنجره ها

 

فواصل کوچکی که اغلب بین دیوار ها و چهارچوب پنجره ها ایجاد می شود، راه دیگری است که موش ها از طریق آن به داخل خانه ها راه پیدا می کنند. درب و پنجره های درزگیری نشده، امکان دسترسی ساده و آسان موش ها را به درون خانه فراهم می کند. لنگه های درب های ورودی که به خوبی روی هم جفت نمی شوند، احتمال ورود موش را افزایش می دهد. اغلب درزگیرهای لاستیکی سستی که برای جلوگیری از نفوذ هوا در چهارچوب درب و پنجره ها نصب می شوند نیز کارساز نیستند؛ چرا که موش ها با استفاده از دندان های تیز خود، آن ها را جویده و از بین می برند.

 

ورود موش ها به خانه از طریق راه های نفوذ موجود در سقف

 

اگر موش ها بتوانند خود را به سقف برسانند، به تعداد زیادی ورودی، دسترسی پیدا خواهند کرد. آن ها می توانند از طریق ناودان ها به داخل پارکینگ بروند، از طریق کولر و کانال کشی آن در کل خانه پراکنده شوند یا از طریق دودکش شومینه، یک راست راه اتاق نشیمن را در پیش بگیرند.

 

بهترین کار در هنگام روبرو شدن با تهاجم موش، استفاده از محصولات قدرتمند موش کش ماوس کیلر است؛ این طعمه ها که قابلیت استفاده در محیط های بسته و فضای باز را دارند، فرصت زندگی را از موش ها می ربایند.

سم موش کش فسترک بلاکس

خرید سم موش - برند خارجی - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: