ریشه کنی موش ها تخصص ماست


بررسی خسارات ناشی از موش

بررسی خسارات ناشی از موش در خانه

موش‌ ها چه خساراتی در یک خانه ایجاد می کنند؟

 

موش ها نه تنها سبب شیوع بیماری ها هستند، بلکه در صورت ورود به خانه ها می توانند خسارات مالی قابل توجهی به ساختار آن وارد کنند. چندان مهم نیست که این موجودات چگونه وارد خانه ها می شوند، چیزی که اهمیت دارد خسارات ناشی از موش ها است که می توانند مشکلات زیادی در خانه ایجاد کنند. با خواندن این مقاله، به شدت خسارات ناشی از موش های مزاحم در خانه ها، پی خواهید برد.

 

خسارات ناشی از موش

 

از بین بردن عایق کاری ساختمان ها

 

اصلی ترین و عمده ترین آسیبی که موش ها می توانند در خانه ها ایجاد کنند، تخریب عایق کاری ساختمان است. موش ها به دو روش کار تخریب عایق های ساختمان را به انجام می رسانند.

 

اول اینکه با جویدن عایق ها و ورود به آن، برای خود و فرزندانشان لانه می سازند.

 

دوم، عایق ها را می جوند و با استفاده از آن ها، مصالح مورد نیاز برای لانه سازی در جای دیگری از خانه را تأمین می کنند.

 

وجود عایق کاری ساختمان، برای حفظ دمای خانه ها ضروری است. در صورتی که فعالیت موش ها خدشه ای در آن ایجاد کند، اثر بخشی عایق از بین می رود؛ این امر خود سبب افزایش هزینه برق و گاز مصرفی برای تأمین سرما و گرمای محل سکونت می شود. از طرفی، تعمیر یا جایگزین کردن عایق های آسیب دیده نه تنها از لحاظ مالی بسیار گران تمام می شود، بلکه نیازمند صرف وقت و انرژی زیاد نیز هست.

 

آلودگی خانه توسط موش های مزاحم همیشه سبب از بین رفتن عایق کاری نمی شوند. در واقع اگر در بررسی امور خانه دقیق نباشید، ممکن است از آلوده شدن عایق ها دیرآگاه شوید. به عبارت دیگر برای پیشگیری از این اتفاق، باید خانه خود را به طور مرتب بررسی کنید. این کار کمک می کند در صورت وجود کوچکترین نشانه ای مبنی بر وجود موش ها، آن را یافته و هرچه زودتر برای از بین بردن آن ها اقدام کنید.

 

 

از بین بردن سیم های برق و عایق اطراف سیم ها

 

یکی دیگر ازخسارات ناشی از موش ها در خانه، تخریب عایق اطراف کابل های برق خانه ها است. انباری و پارکینگ ها از جمله جذاب ترین مکان های موجود در خانه ها برای موش ها هستند. اغلب ما، در چنین مکان هایی از چیز های مختلفی چون کابل و سیم ها و خرده ریز های دیگر نگهداری می کنیم. همه این موارد از عوامل جذب کننده موش به آن بخش از خانه ها هستند.

 

اگر این سیم ها توسط موش از بین بروند، چندان مشکل ساز نیست. مشکل زمانی بروز می کند که موش ها شروع به جویدن سیم های انتقال دهنده جریان کنند. چنین شرایطی، منجر به بروز مشکل در سیستم برق رسانی و حتی در مواردی، منجر به آتش سوزی می شود.

 

ایجاد خسارت در لوازم برقی

 

امروزه اغلب خانه ها مانند نمایشگاهی از انواع وسایل برقی هستند. یکی از وسیله هایی که می توان گفت در تمام خانه ها وجود دارد، کولر های گازی و آبی هستند. این لوازم برقی فضای مناسبی برای لانه سازی موش ها فراهم می کنند. موش ها تمایل دارند که وارد این نوع تجهیزات شوند و در آن لانه سازی کنند. لانه سازی و فعالیت موش ها در این وسایل، سبب وارد آمدن خساراتی به این لوازم برقی می شود.

 

آسیب های سازه ای ناشی از وجود موش در خانه

 

آسیب های سازه ای که موش ها در ساختار منازل ایجاد می کنند غیر قابل چشم پوشی است. این جوندگان دردسر ساز در همه جای سازه از سقف و دیوارها گرفته تا تیرهای چوبی موجود در اتاق زیر شیروانی، خسارت ایجاد می کنند. خسارات سازه ای ناشی از موش ها تنها محدود به جویدن و کندن بخش های مختلف ساختمان نیست. ادرار موش، عامل دیگری است که باعث آسیب های ساختاری در خانه می شود. علاوه بر خسارات سازه ای، مدفوع و ادرار موش می تواند سبب گسترش و شیوع بیماری های مختلف شود.

 

در صورتی که برای ریشه کنی این جوندگان مزاحم کاری نکنید، به مرور زمان، خساراتی که توسط موش ها در سازه ایجاد شده، شما را با هزینه های قابل توجه نوسازی محل سکونت، رو به رو خواهد نمود.

 

باز کردن گذرگاهی برای نفوذ به سایر قسمت های خانه

 

اینکه در انباری یا پارکینگ خانه خود موش ها را ببینید به اندازه کافی اتفاق بدی هست. اما چیزی که آن را بدتر می کند این است که موش ها به سایر قسمت های خانه که زمان بیشتری در آن می گذرانید نفوذ کنند. مطمئناً هیچ کس دوست ندارد در حال تماشای تلویزیون یا صرف شام، با یک موش سرگردان مواجه شود. نوع دیگر خسارات ناشی از موش ها باز کردن معابری برای نفوذ به سایر بخش های خانه است.

 

موش ها یک جا ماندن را دوست ندارند. پس اگر در انباری خانه خود چند موش دیدید، آن ها را به حال خود رها نکنید؛ زیرا طولی نخواهد کشید که این آفات موذی، برای نفوذ به خانه و زندگی شما راهی پیدا کنند یا بهتر است بگوییم آن را بسازند.

 

موش ها پس از مستقر شدن در یک مکان، شروع به ایجاد سوراخ های کوچک می کنند. به تدریج با جویدن و ساییدن، این سوراخ ها را به راه نفوذ خود به محل زندگی شما، تبدیل می کنند. موش ها تمایل زیادی در ایجاد کردن چنین آسیب هایی دارند؛ چرا که موش ها هم مانند سایر آفات، می خواهند به نقاطی دسترسی پیدا کنند که در آنجا غذا یافت می شود؛ درصورتی که موش ها به هدف خود برسند، مشکل آلودگی موش ها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

 

در نتیجه این افزایش جمعیت، خسارات ناشی از موش ها نیز روز به روز بیشتر می شود. در این حالت، تنها با مشکل خسارات مادی مواجه نیستید، بلکه بیماری هایی که توسط موش ها منتقل می شوند، می توانند جان شما و خانواده تان را در معرض خطرات جدی قرار دهند.

 

 

ایجاد خسارت در وسایلی که در انباری نگهداری می شوند

 

اغلب افراد همانطور که از اسمش هم پیداست، از انباری خانه برای نگهداری و انبار کردن انواع مختلفی از وسایل استفاده می کنند. لوازم خانگی که نیاز به تعمیر دارند، مبلمان کهنه یا حتی لباس هایی که فصل استفاده از آن ها گذشته، همگی مواردی هستند که در انباری اکثر خانه ها وجود دارند. همه این موارد می توانند توسط موش ها در معرض خطر نابودی قرار بگیرند.

 

ایجاد آتش سوزی

 

در نهایت یکی از آسیب های بسیار جدی تر که موش ها در آن دخالت دارند، آتش سوزی است. این حادثه خطرناک، زمانی اتفاق می افتد که موش ها با جویدن سیم های برق، سیم کشی خانه را نابود کنند. آتش سوزی گاهی هم در اثر اتصال لوازم برقی که موش ها در آن ها لانه سازی کرده اند، رخ می دهد. اغلب کنترل آتش سوزی ناشی از اتصال سیم کشی کار سختی است و آتش به سرعت در همه جای خانه گسترش می یابد و منجر به خسارات شدید و حتی گاهی تخریب کامل خانه می شود.

 

در بیشتر موارد، ریشه کنی موش ها عبارت از کشتن یک یا دو جونده کوچک نیست بلکه گاهی باید صدها موش یا موش صحرایی نابود شوند تا تهاجم موش در یک خانه ریشه کن شود. چنانچه قصد ریشه کنی موش های خانه و محل زندگی خود را دارید، از قویترین طعمه موش کش ماوس کیلر استفاده کنید و نتیجه فوق العاده آن را به چشم خود ببینید.

سم موش کش فسترک بلاکس

خرید سم موش - برند خارجی - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: