ریشه کنی موش ها تخصص ماست


حقایق عجیب درباره موش ها

حقایق عجیب درباره موش ها

واقعیت های جذاب که هرگز درباره موش ها نمی دانستید

 

موش ها با بدن های کوچک و چهره های مظلوم خود، در ظاهر بی ضرر به نظر می رسند در حالی که باعث شیوع بیماری های کشنده و ویرانی خانه هایی می شوند که به آنجا هجوم آورده اند. گفته می شود که موش های خانگی رایج ترین پستانداران در دنیا هستند، گسترده ترین گونه ی موش‌ ها، موش‌ های خانگی هستند که بسیار چابک بوده و هوش بالایی دارند و همین امر سبب شده که موجودات مکاری برای به دام انداختن باشند. بنابراین جای تعجب ندارد که بسیاری از صاحبان خانه درباره ی هجوم موش‌ ها‌ به خانه هایشان، عاجزانه درخواست کمک می کنند.

 

موش ها رژیم غذایی همه چیز خواری دارند و هیچ چیزی در خانه، از آسیب آن ها در امان نخواهد بود. این جوندگان در بسیاری از مناطق به راحتی می توانند زندگی کنند، آن ها در مزارع، باغ ها، خانه های ویلایی و آپارتمان و هر جایی که نیازهای غذایی و سرپناه آن ها مرتفع شود به راحتی مستقر شده و تولید مثل می کنند. به دلیل رایج بودنشان ممکن است فکر کنید که همه چیز را در مورد موش‌ های خانگی می دانید اما اینطور نیست با ما همراه باشید تا حقایق جالب موش‌ را با هم بررسی کنیم.

 

حقایق جالب در مورد موش

 

اگر مورد تهاجم موش ها قرار دارید، مطمئن باشید که تنها نیستید

 

موش‌ ها‌ و دیگر جوندگان، فقط در ایالات متحده، حدود 21 میلیون خانه را مورد حمله قرار می دهند. آنها‌ معمولاً در فصول سرد سال، وارد خانه ها می شوند و به دنبال غذا، آب و سرپناه هستند.

 

موش‌ ها‌ اشتهای زیادی دارند

 

با وجود بدن های کوچکشان و حتی معده های کوچکتر، موش‌ ها‌ بین 15 تا 20 بار در روز غذا می خورند و به خاطر این عادت؛ خوردن به صورت مکرر؛ ترجیح می دهند که خانه شان در نزدیکی منابع غذایی باشد.

 

 

موش ها قابلیت پرش بسیار خوبی دارند

 

موش‌ ها‌ به خوبی می پرند، شنا می کنند و بالا می روند، در واقع موش ها می توانند به اندازه 45 سانتیمتر به سمت بالا پرش کنند و این ویژگی موجب می شود که به راحتی از روی پیشخوان های آشپزخانه و یا داخل انباری ها، برای دسترسی به مواد غذایی بالا بروند. برای جلوگیری از ورود موش‌ ها‌ و سایر آفات به مکان نگه داری مواد غذایی، همه ی وسایل را در ظروف پلاستیکی محکم با درپوش و محافظ، بسته نگه دارید.

 

موش ها بدنی فوق العاده انعطاف پذیر دارند

 

موش‌ ها‌ می توانند از طریق دهانه هایی که حتی به اندازه ی یک سکه کوچک هستند، فشرده شوند، یعنی یک شکاف کوچک یا باز در قسمت بیرونی خانه مانند محلی که لوله های خدمات رفاهی وارد می شوند برای موش ها مانند یک درب باز عمل می کند. درزگیری کردن با سیلیکون یا استفاده از پشم های محکم می تواند از ورود موش‌ ها‌ از این طریق به خانه ها جلوگیری کند.

 

موش‌ ها‌ طول عمر نسبتاً کوتاهی دارند

 

در حیات وحش، موش‌ ها‌ غالباً به دلیل وجود شکارچیانی مانندگربه ها، مارها و روباه ها حدود پنج ماه زندگی می کنند، ولی در محیط آزمایشگاهی مشاهده شده که موش ها بیش از دو سال هم می توانند به زندگی خود ادامه دهند.

 

موش‌ها با ظاهر بی‌ضرر و چهره‌های مظلوم به نظر می‌آیند، اما در واقعیت منجر به شیوع بیماری‌ها و ویرانی خانه‌ها می‌شوند. موش‌های خانگی به عنوان رایج‌ ترین پستانداران جهان شناخته می‌شوند و اطلاعات جالبی درباره زندگی آن‌ها وجود دارد.

1. تهاجم موش‌ها به خانه‌ها: موش‌ها در فصل‌های سرد سال به دنبال غذا، آب و سرپناه در خانه‌ها می‌گردند، و تا حدود 21 میلیون خانه را در ایالات متحده مورد حمله قرار می‌دهند.

2. اشتهای فزاینده: موش‌ها بین 15 تا 20 بار در روز غذا می‌خورند و با ترکیبی از شجاعت و هوش، به دنبال منابع غذایی می‌گردند.

3. قابلیت پرش بالا: موش‌ها می‌توانند تا 45 سانتیمتر به سمت بالا پرش کرده و به راحتی از سطوح بلند به دنبال غذا بروند.

4. انعطاف بالای بدن: با بدنی انعطاف‌پذیر، موش‌ها می‌توانند از ترک‌های کوچک وارد شوند، اما با استفاده از سیلیکون و درزگیری می‌توان از ورود آن‌ها جلوگیری کرد.

5. عمر کوتاه: در طبیعت، موش‌ها حدود پنج ماه زندگی می‌کنند، اما در محیط آزمایشگاهی ممکن است بیش از دو سال عمر کنند.

6. حامل‌کننده بیماری‌ها: موش‌ها حامل حدود 200 عامل بیماری‌ زا در انسان‌ها هستند، از جمله سندروم ریوی هانتا و ویروس سالمونلا.

7. نرخ تولید مثل بالا: یک موش ماده در دو ماه بالغ می‌شود و هر دوره بارداری می‌تواند بین 6 تا 12 موش به دنیا بیاورد، که ممکن است تعداد آن‌ها نیز به سرعت افزایش یابد.

8. حس بویایی و شنوایی برجسته: موش‌ها حس بویایی و شنوایی بسیار بالایی دارند و می‌توانند تا حد فراصوت را نیز بشنوند

 

موش ها بیشتر از آنچه فکر می کنید حامل عوامل بیماری زا هستند

 

مطمئناً می دانید که موش ها عامل گسترش بیماری هایی از قبیل سندروم ریوی هانتا ویروس و سالمونلا می شوند. اما در حقیقت موش‌ ها‌ می توانند دلیل گسترش حدود 200 عامل بیماری زا در انسان ها باشند.

 

موش ها نرخ تولید مثل بالایی دارند

 

یک موش خانگی ماده در دو ماهگی بالغ شده و توانایی تولید مثل دارد. دوره بارداری موش حدود 3 هفته طول می کشد و در هر دوره بارداری می تواند بین 6 تا 12 موش به دنیا بیاورد به این معنا که او می تواند تنها در طول یک سال، 150 موش به دنیا بیاورد. اگر در خانه یک موش ببینید، در حقیقت باید فرض کنید که تعداد بیشتری موش‌ در خانه شما وجود دارد یا به زودی به وجود خواهد آمد، بنابراین بهتر است قبل از اینکه آلودگی از کنترل خارج شود، اقداماتی در جهت ریشه کن کردن موش‌ ها‌ انجام دهید.

 

در ادامه نیز، چند واقعیت شگفت انگیز درباره این موجودات کوچک را به صورت خلاصه، بررسی می کنیم

 

حقایق جالب و سرگرم کننده درباره موش ها

 

طول دم موش تقریباً به اندازه بدن آن است.

 

موش‌ ها‌ کوررنگ هستند و نور روز را به خوبی تحمل نمی کنند.

 

 

حس بویایی و شنوایی در موش‌ ها‌ بسیار قوی است و دامنه ی شنوایی آن ها شبیه به انسان می باشد، با این تفاوت که آن ها می توانند تا حد فراصوت را نیز بشنوند.

 

موش‌ ها‌ هنگام برقراری ارتباط با یکدیگر، صداهای فراصوت و منظمی ایجاد می کنند.

 

یک موش‌ دو غده ی تیموس دارد یکی به اندازه نخود است که در قفسه سینه قرار دارد در حالی که آن یکی کوچکتر بوده و تقریباً به اندازه یک سر سنجاق است، این غده در گردن، نزدیک نای قرار دارد.

 

ترکیب شیمیایی ادرار موش های نر با ماده بسیار متفاوت است، ادرار موش‌ ماده فاقد پنج ترکیبی است که در ادرار موش نر یافت می شود.

 

موش های تازه متولد شده، به هنگام تولد نابینا هستند و بدنشان فاقد خز می باشند.

 

موش‌ ها‌ 12 ساعت در روز می خوابند.

 

موش‌ ها‌ تقریباً همیشه به دنبال غذا هستند و می توانند هر چیزی که نرمتر از دندانشان باشد، بجوند.

 

شاید باور نکنید اما موش هایی که در قفس نگه داری می شوند، قفس های خود را برای خوردن، خوابیدن و دفع مدفوع به بخش های مختلفی تقسیم می کنند.

 

موش‌ ها‌، از موش های بزرگتر و موش های صحرایی می ترسند.

 

گربه ها، پرندگان صیاد، مارها، سگ های وحشی، روباه ها و بندپایان دیگر، بزرگترین شکارچیان موش‌ ها‌ هستند.

 

موش‌ ها‌ موجودات بسیار باهوشی هستند، از شبکه های عمیق پرپیچ و خم فرار کرده و می توانند معماهای پیچیده را حل کنند.

 

در مصر باستان از موش های پخته شده برای التیام بسیاری از بیماری ها، از جمله درد معده استفاده می شد.

 

موش‌ ها‌ در سراسر دنیا، سالانه خسارت زیادی به املاک و مزارع وارد می کنند.

 

بعضی از موش‌ ها‌ وقتی نمی توانند فرار کنند یا زمانی که ترسیده باشند، وانمود می کنند که مرده اند.

 

موش‌ ها‌ دوست دارند که نان های سفت را بجوند.

 

دندان پیشین موش‌ ها‌ ریشه ندارد.

 

موش‌ ها‌ می توانند ویتامین سی مورد نیاز خود را تولید کنند.

 

موش ها در نزدیکی بینی خود سبیل های حساس به لمس دارند که به حرکت آن ها در تاریکی شب کمک می کند.

 

موش‌ ها‌ از تعادل بالایی برخوردار هستند و موجب می شود که روی کابل های نازک، طناب ها و اشیاء با لبه های نازک راه بروند.

 

 

موش می تواند با آلوده کردن مواد غذایی به مدفوع خود، مسمومیت باکتریایی در انسان ایجاد کند.

 

موش ها و موش های صحرایی به دلیل داشتن درجه بالایی از همولوگ انسانی، به عنوان حیوانات آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

مردم برخی مناطق در جهان موش‌ ها‌ را به عنوان غذایی لذیذ می خورند.

 

مطالعه ی انجام شده توسط دانشمندان نشان داده است که از موش ها می توان برای کشف مواد منفجره یا مواد مخدر استفاده کرد؛ آن ها باور دارند که موش ها از سگ ها و دستگاه های اشعه ایکس دقیق تر هستند.

 

سم موش کش فسترک بلاکس

خرید سم موش - برند خارجی - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: