ریشه کنی موش ها تخصص ماست


بیماری های ناشی از موش

بررسی بیماری های ناشی از موش

آیا بیماری های ناشی از موش ها می توانند برای ما، خطرناک باشند؟

 

در حقیقت وجود موش در خانه بسیار خطرناک است. دلیل خطرناک بودن موش ها این نیست که آن ها گاز می گیرند یا دندان هایی تیز یا نیش زهرآگین دارند؛ بلکه به این دلیل است که موش ها با عوامل بیماری زا زیادی سر و کار دارند که سلامتی ما را در معرض خطر قرار می دهند. بیماری های ناشی از موش می توانند حتی موجب مرگ در انسان نیز بششوند. به همین دلیل، خلاص شدن از شر موش های خانه، بسیار مهم است؛ هرچه زودتر از شر موش ها خلاص شوید، همانقدر کمتر در معرض خطرات ناشی از آن ها قرار می گیرید.

 

در ماه های سرد سال، موش ها، به دنبال یافتن سرپناهی برای محفوظ ماندن از سرما و یافتن غذا، وارد خانه های ما می شوند. همه گونه های موش در صورت یافتن فرصت، خانه ما را به هر مکان دیگری برای زندگی ترجیح می دهند. وجود موش در خانه، برای همه ما ناراحت کننده است. موش ها به مواد غذایی دستبرد می زنند و با جویدن سیم ها، مبلمان و دیواره ها به خانه ها آسیب می رسانند. تمامی این ها برای اینکه موش را به آفتی منفور تبدیل کند کافی است.

مشکل حضور موش در خانه‌ها برای بسیاری از افراد مزاحم و ناراحت‌کننده است. موش‌ها علاوه بر اینکه به غذاها و مواد ذخیره شده در خانه‌ها دستبرد می‌زنند، ممکن است منجر به خسارات به ساختارهای خانه، اشیاء داخلی، و حتی به سیستم‌های الکتریکی شوند

خطرات ناشی از وجود موش چیست؟

 

به نقل از مراکز کنترل بیماری ها در سراسر جهان، موش ها عامل انتشار تعداد زیادی از بیماری های خطرناک هستند. به علاوه علت تعدادی از بیماری های سخت که سلامتی را به خطر می اندازند نیز، به موش ها نسبت داده می شود. برخی از بیماری ها مستقیماً از طریق موش ها، به انسان انتقال می یابد. مانند تماس با مدفوع، بزاق، ادرار یا گزیدگی موش و حتی صرفاً از راه تماس مستقیم با خود موش ها.

 

برخی بیماری ها نیز به صورت غیرمستقیم از طریق موش ها منتقل می شوند. کنه ها، کک ها و مایت هایی که به صورت انگل در بدن موش ها زندگی می کنند، می توانند سبب انتقال بیماری به انسان ها شوند.

 

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که در تهاجم موش ها با آن مواجه می شویم، تعیین قلمرو این جوندگان کوچک است. موش ها برای مشخص کردن محدوده زندگی خود، آلودگی شدیدی به بار می آورند. آن ها سراسر قلمروی خود را با ادرار و مدفوعشان نشانه گذاری می کنند. فضله موش ها حامل تعداد بیشماری عامل بیماری زای شناخته شده است که می توانند مشکلات بسیار جدی برای سلامت انسان ها ایجاد کرده و جان آن ها را به خطر بیاندازند.

 

برخی از میکروب های خطرناک موجود در فضولات موش ها عبارتند از:

 

هانتا ویروس

 

این ویروس خطرناک، اغلب در گونه ای از موش ها که موش گوزنی نام دارند، یافت می شود. هانتا ویروس در ادرار و مدفوع موش ها به وفور یافت می شود. هر گونه تماس با موارد آغشته به ادرار و مدفوع موش، می تواند سبب انتقال این ویروس ها به بدن انسان شده و سندرم ریوی هانتویروس را که یک بیماری سخت است در انسان ایجاد کند. از این گذشته، مدفوع و ادرار خشک شده موش نیز می تواند به شکل ذرات ریز گرد و غبار، سبب انتشار این ویروس شود.

 

 

علائم و نشانه های آلودگی هانتا ویروس، مانند بسیاری از بیماری های دیگر با تب و لرز همراه با درد، آغاز می شود. در صورت عدم درمان به موقع، اوضاع به سرعت رو به وخامت می رود. فرد مبتلا به این ویروس، پس از مدتی دچار تنگی نفس و نارسایی کلیه می شود، همه این موارد در نهایت به مرگ فرد مبتلا، می انجامد. بنابراین در هنگام تمیز کردن محیط های بسته ای که مورد تهاجم موش ها واقع شده است، حتماً موارد ایمنی را رعایت کنید، تا در معرض ابتلاء به این بیماری خطرناک قرار نگیرید.

 

سالمونلا

 

موش ها همیشه و همه جا به دنبال غذا می گردند و تقریباً می توانند با کمک پنجه و دندان های تیز خود، هر چیزی را بخورند. به همین دلیل آن ها روی پیشخوان های آشپزخانه، در همه جای انباری مواد غذایی و کابینت های خانه راه می روند و آلودگی و میکروب ها را به مواد غذایی موجود در این مناطق، انتقال می دهند. یکی از خطرناکترین باکتری هایی که از طریق موش ها منتقل می شود، سالمونلا است؛ سالمونلا اغلب به عنوان مسمومیت غذایی شناخته می شود. عفونت ناشی از باکتری سالمونلا، می تواند بسیار جدی و خطرناک باشد.

 

علائم آلودگی به باکتری سالمونلا عبارتند از: ورم معده و اسپاسم شدید عضلات معده، استفراغ و اسهال

 

لپتوسپیروز

 

لپتوسپیروز نوعی بیماری است که توسط باکتری هایی به نام لپتوسپیرا ایجاد می شود. این بیماری که هم انسان و هم طیف وسیعی از حیوانات را آلوده می کند، در سراسر جهان شیوع دارد، اما در مناطق معتدل و گرمسیری رایج تر است. علائم ناشی از این بیماری باکتریایی، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در حالی که برخی افراد آلوده به لپتوسپیروز به هیچ وجه علائمی ندارند، برخی دیگر به شدت بیمار می شوند.

 

برخی حیوانات وحشی و اهلی مانند گاو، خوک، سگ، راکون و جوندگان، ناقل باکتری های لپتوسپیرا را حمل هستند و آن را از طریق فضولات خود، منتقل می نمایند. خاک یا آب آلوده به فضولات، شایعترین علت این نوع عفونت در انسان ها هستند.

 

کوریومننژیت لنفوسیتی

 

کوریومننژیت لنفوسیتی یک بیماری عفونی با عامل ویروسی است که از طریق جوندگان منتقل می شود. این بیماری می تواند باعث ایجاد مشکلات مغزی جدی، از جمله مننژیت آسپتیک و انسفالیت شود. هر چند موش های خانگی مهم ترین عامل انتقال کوریومننژیت به انسان هستند، اما همسترهایی که با موش های وحشی در تماس باشند نیز، می توانند این بیماری خطرناک را منتقل کنند. در صورتی که فردی در معرض ادرار تازه، بزاق، فضله یا مواد لانه سازی موش ها قرار بگیرد، به احتمال زیاد به این ویروس آلوده می شود.

 

نکته بسیار مهم دیگری که باید در رابطه با موش ها به خاطر داشته باشید، این است که موش ها آفاتی بسیار آلوده هستند. این جوندگان هرگز خود را تمیز نمی کنند. یعنی اینکه موش ها اغلب میزبانانی مناسب برای انگل هایی نظیر کنه و کک هستند. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که بسیاری از بیماری های خطرناک مختلف، می توانند از طریق انگل های موش ها، منتقل شوند، از جمله این بیماری ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

 

انواع بیماری های ناشی از انگل های موش ها

 

موش‌ها می‌توانند حامل‌های بیماری‌های زیادی باشند و انتقال این بیماری‌ها به انسان‌ها از طریق مدفوع، ادرار، ترشحات بدنی و حتی از طریق ذرات موجود در پوست و موی آنها امکان‌پذیر است. بنابراین، حفظ

بهداشت خانه و جلوگیری از ورود موش‌ها به داخل محیط زندگی می‌تواند بسیار مهم باشد. از روش‌هایی مانند مسدود کردن شکاف‌ها، استفاده از تراپ‌های موشی، حفظ نظافت مناسب و نگهداری غذاها به‌ صورت مناسب می‌توانید جلوی تهاجم موش‌ها را بگیرید و از احتمال انتقال بیماری‌ها کاسته شود

بیماری لایم:

 

این بیماری از طریق کنه های موجود در بدن موش ها منتقل می شود. کنه ها می توانند به سرعت در بدن موش تکثیر شوند و این عامل بیماری زای بسیار خطرناک را که می تواند اثرات بلند مدت شدیدی بر روی سلامت انسان داشته باشد، انتقال دهند.

 

طاعون

 

طاعون نوعی عفونت جدی در انسان است که توسط میکروبی به نام یرسینیا پستیس ایجاد می شود. طاعون، معمولاً باعث تورم غده های لنفاوی و ایجاد آبسه هایی بزرگ در بازو و پاها می شود.

 

مدت ها تصور بر این بود که عامل بیماری طاعون بوبونیک، موش ها و موش های صحرایی هستند. به مرور زمان مشخص گردید که این بیماری از طریق نیش نوعی کک که از بدن حیوان وحشی چون موش صحرایی و موش خرما تغذیه می کند، انتقال می یابد. به دلیل اینکه کک ها نیز درست مانند کنه و پشه ها، حشراتی خون خوار هستند، می توانند بیماری کشنده طاعون را به انسان ها و سایر حیوانات، انتقال دهند.

 

تب کنه ای

 

تب کنه ای، یکی دیگر از بیماری های بسیار جدی و تهدید کننده ای است که موش ها به طور غیر مستقیم انتقال می دهند. این بیماری از طریق کنه های جوندگانی نظیر موش ها به انسان ها منتقل می گردد.

 

تمامی بیماری های نام برده شده، نشان می دهد که خلاص شدن از شر موش های خانه تا چه حد اهمیت دارد. زیرا بیماری های ناشی از موش می توانند بسیار خطرناک و کشنده باشند. در واقع از بین بردن تهاجم موش ها، چیزی فراتر از جلوگیری از سوراخ شدن مبلمان خانه است. هر چه اقدام علیه موش ها را به تعویق بیندازید، به همان اندازه سلامتی خود را در معرض خطر بزرگتری قرار داده اید. برای ریشه کنی کلیه موش ها به صورت قطعی و بدون بازگشت، از محصولات موش کش تضمینی ماوس کیلر.آی آر بهره مند شوید.

 

سم موش کش فسترک بلاکس

خرید سم موش - برند خارجی - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: