ریشه کنی موش ها تخصص ماست


نکات مهم در تله گذاری موفق برای موش

برای تله گذاری موفق چه اقداماتی لازم است؟

 

چگونه بهترین بازدهی را از تله موش داشته باشیم؟

 

اگر شما صدای عبور و مرور و پاهای موش را در دیوار و یا کابینت آشپزخانه می شنوید دیگر لازم نیست به علائمی چون مدفوع، پتوهای سوراخ شده، غذاهای نیمه خورده شده و سیم های جویده شده توجه کنید در خانه شما موش وجود دارد و شما باید به  سرعت برای مقابله با موش ها اقدام کنید. یکی از بهترین راههای دفع موش‌ از خانه استفاده از انواع تله موش است.

 

از جلوگیری از ورود موش ها به خانه، شروع کنید

 

بهترین راه حل برای این مهمانان ناخوانده چیست؟ در حقیقت به کارگیری راه های پیشگیری از ورود موش ها به خانه، از پیدا کردن آن ها در محیط داخلی خانه و از بین بردن آن ها آسان تر و کاربردی تر است. اگر راه های ورود به خانه را مسدود نکنید در واقع تلاش شما برای به دام انداختن آن ها سودی نخواهد داشت.

 

حیاط و بیرون خانه را بررسی کنید و هرگونه شکاف و سوراخ بزرگتر از نیم سانتیمتر را مسدود کنید. سیم ظرفشویی نازک یک مانع بسیار خوب در برابر نفوذ جوندگان است. اما سیم ظرفشویی های ضخیم و فنری شکل راه حل های بسیار بهتری هستند و برای جاهایی که لوله ها از دیوار عبور می کند بسیار کاربردی هستند.

 

 

در داخل خانه، به آشپزخانه و جاهایی که مواد غذایی و یا بازمانده مواد غذایی را ذخیره می کنید توجه کنید. هر گونه سوراخ و شکاف را در اطراف لوله ها و کابل ها بین کمد، میز و داخل کابینت را مسدود کنید.

 

استفاده از سم برای ریشه کن کردن موش

 

سم نیز گزینه دیگری است. اما موش ها معمولاً بعد از خوردن سم به جاهایی می روند که دسترسی به آن ها ممکن است سخت باشد و در آنجا خواهند مرد. جسد آن ها دچار فساد می شود و ایجاد آلودگی می کند. استفاده از سم برای فضاهای محصور مانند اتاق زیر شیروانی یا هر نوع مکانی که بتوان از وقوع مجدد همچین اتفاقاتی جلوگیری کرد، روش خوبی خواهد بود. البته در صورتی که از سموم قوی استفاده شود که موش ها به محض خوردن سم بمیرند، استفاده از سم یکی از بهترین گزینه ها برای ریشه کن کردن انواع موش خواهد بود.

 

از راه حل های ساده مثل تله موش استفاده کنید

 

تله های مختلفی برای گرفتن موش وجود دارد این تله ها شامل: تله موش کلاسیک یا ضربه ای، تله‌ موش‌ زنده گیر، تله موش الکتریکی، تله‌ موش‌ فراصوتی، تله‌ موش‌ چسبی و بسیاری دیگر از تله‌ های دیگر.

 

می توان از تله‌ زنده گیر استفاده کرد. اما باید پس از به دام افتادن موش، آنرا در جایی آزاد کنید. البته این نوع تله ها در سرمای شدید زمستان خیلی هم انسانی تر از کشتن سریع موش ها نیستند. موش‌ های زنده گرفته شده در تله‌ ها در اثر افت شدید حرارت بدن می میرند. علاوه بر آن تله‌ هایی که چند موش‌ را همزمان و به صورت زنده به دام می اندازد می تواند در حیوان ایجاد استرس شدید کند و زمانی که شما درب تله‌ را باز می کنید موش‌ های نیمه خورده شده را خواهید دید. این یک صحنه وحشتناک است که خیلی انسانی نیست.

 

از کره بادام زمینی به عنوان طعمه استفاده کنید

 

می توانید سایر غذاها را نیز امتحان کنید اما کره بادام زمینی به خوبی عمل می کند. موش ها در طبیعت از دانه ها و مغزها تغذیه می کنند. بنابراین به سختی می توانند در برابر بوی کره بادام زمینی مقاومت کنند. دستکش بپوشید و کره بادام زمینی را با یک قاشق روی تله موش قرار دهید. مقدار طعمه در به دام افتادن موش‌ ها مؤثر است. مقدار طعمه نباید خیلی کم باشد و نه خیلی زیاد باشد میران طعمه باید به اندازه ای باشد که موش مدت طولانی تری با آن سرگرم بوده و احتمال به دام افتادن موش افزایش یابد.

 

 

تله ها را در جاهایی قرار دهید که موش ها هستند

 

تله ها را در قسمت هایی قرار دهید که موش ها فعالیت بیشتری دارند، مثل کابینت ها، زیر سینک و اجاق گاز که از مکان های محبوب برای پنهان شدن موش‌ ها محسوب می شوند. موش ها دوست دارند در امتداد دیوار راه بروند و از وسط یک اتاق عبور نمی کنند. همچنین پس از مسدود کردن ورودی موش‌، تله‌ هایی را در اتاق زیر شیروانی، انباری، زیر زمین و شوفاژ خانه قرار دهید.

 

در قرار دادن تعداد بیشتری از تله خساست نکنید. دو یا سه تله‌ موش‌ در زیر سینک آشپزخانه با فاصله 30 تا 60 سانتیمتر از یکدیگر قرار دهید. زیرا که در غیر این صورت موفق به کشتن تمام موش‌ ها نخواهید شد. در مسیر عبور موش ها، تله ها را با فاصله 60 تا 90 سانتیمتر از یکدیگر قرار دهید. در یک زیرزمین باید حدود هشت تله‌ موش‌ قرار دهید.

 

خیلی دلسوزانه و انسانی برخورد نکنید

 

تله ها برای کشتن موش ها طراحی شده اند اما گاهی موش ها در آن زنده گیر می کنند در این صورت باید چه کاری انجام دهیم؟ شاید وحشتناک به نظر برسد، گاهی فکر می کنیم با استفاده از تله موش خیالمان راحت است اما اینطور نیست. ممکن است موش هایی که در تله گرفتار شده اند زخمی شده باشند اما هنوز زنده اند. در این صورت چاره ای ندارید جز اینکه خودتان دست به کار شده و آن ها را بکشید. می توانید روش های مختلفی امتحان کنید اما استفاده از سموم قوی که به سرعت موش ها را می کشد از روش هایی است که می توانید انجام دهید.

 

تله های چسبی

 

تله های چسبی طرفداران زیادی دارند اما این تله ها چند مشکل عمده دارند که کار با آن ها را سخت می کند.

 

 

این تله ها در گرمای زیاد، رقیق شده و به درستی عمل نخواهند کرد. برخی تله های چسبی به قدری قدرت ندارند که یک موش را روی چسب نگه دارد و موش می تواند از آن فرار کند، در صورتی که موش در آن به دام بیفتد، مدتی طولانی طول می کشد تا آن موش از تشنگی و گرسنگی بمیرد و در این مدت صداهای آزار دهنده ای از خود بروز می دهد و همین صداها در تمام مدت شبانه روز آرامش را از شما سلب خواهد کرد و شما راهی جز اینکه خودتان موش را خلاص کنید نخواهید داشت.

 

نکاتی برای به دام انداختن با تله چسبی

 

تله های چسبی را مرتباً بررسی کنید. بررسی روزانه بسیار عالی خواهد بود. موش های گرفتار شده در تله چسبی ممکن است از ادرار و یا مدفوع خود برای فرار استفاده کنند. برای جلوگیری از این اوضاع نامطلوب تله‌ موشهای چسبی و جلوگیری از آلودگی با گرد و غبار، آن را با یک نوار چسب تقویت کنید تا از حرکت موش های اسیر شده که یک پای آن ها آزاد است جلوگیری کنید. از آنجایی که گرد و غبار و رطوبت، اثرگذاری چسب ها را کاهش می دهد بنابراین از به کار بردن تله های چسبی در مناطق مرطوب و پر گرد و غبار خودداری کنید.

 

مزایای استفاده از تله‌ موش‌ ها در مقایسه با طعمه

 

به دام انداختن موش ها با استفاده از طعمه ممکن است چند روز طول بکشد. در این مدت موش ها می توانند مکان را با مدفوع خود آلوده کنند. در صورت استفاده از تله موش به سرعت می توانید محیط را از آلودگی وجود موش ها پاک کنید.

 

طعمه های موش کش به طور تصادفی عمل کرده و سمی هستند و اگر به مدت چند روز باقی بمانند بوی خوب خود را از دست می دهند و حتی ممکن است برخی حشرات را نیز به خانه جذب کنند. اگر از تله به درستی استفاده شود باعث می شود موش ها در مکان های غیر قابل دسترسی مانند داخل دیوار نمیرند و این امر از بروز آلودگی احتمالی و هجوم حشرات جلوگیری می کند.

 

 

راهبردهای به تله‌ انداختن موش‌

 

یک. تله ها را به صورت موازی و یا عمود به دیوار قرار دهید. قرار دادن حالت عمود به دیوار نسبت به حالت موازی با دیوار بهتر عمل می کند.

 

دو. تله ها را در جاهایی قرار دهید که موش بیشتر رفت و آمد می کند و یا در مکان هایی که کلاً احتمال بیشتری وجود دارد که موش ها آنجا وجود داشته باشند مانند مسیر درب های خروجی.

 

سه. به نواحی بیرون از محیط خانه و دیوارهای مشرف به باغچه مانند جاهایی که علف های هرز زیاد است و یا زباله انباشته شده و یا سایر پناهگاه های موش ها بیشتر دقت کنید. همچنین ایت تله ها را در قسمت بیرون و در مجاورت ورودی ها و با هدف به دام انداختن موش ها قبل از ورود به ساختمان قرار دهید.

 

چهار. اگر در محیط هایی مثل کارخانه های صنایع غذایی مشکل موش وجود دارد باید تعداد تله ها را در فاصله های 6 تا 12 متر از یکدیگر قرار دهند. اگر تعداد تله‌ موش‌ ها زیاد است نیازی به طعمه ندارد اما بهتر است از کره بادام زمینی و یا وانیل در قسمت های ورودی کارخانه استفاده شود تا باعث جذب بیشتر موش ها و راحت تر به دام انداختن آن ها شود.

 

پنج. استفاده از تله‌ های چسبی در کنار تله‌ های ضربه ای باعث می شود بررسی آن ها آسان تر شود و راحت تر بتوان باقی موش‌ های زنده را به تله‌ انداخت حتی اگر موش‌ های مرده داخل تله‌ مانعی برای به دام انداختن سایر موش‌ های زنده نشوند باید برای جلوگیری از آلودگی مرتباً بررسی و تمیز شوند. برای جلوگیری از چسبیدن موش‌ های مرده از اسپری نچسب بدون رنگ و بدون بو که در تهیه برخی غذاها و کیک ها مورد استفاده قرار می گیرد، در سطح پایینی تله های موش بهره ببرید.

 

 

نکاتی در مورد استفاده بهینه از تله موش ها

 

قبل از دست زدن به تله، حیوانات خانگی را لمس نکنید. زیرا که آن ها دشمنان طبیعی موش‌ ها به شمار می روند و باعث دور شدن موش‌ ها از تله‌ می شوند. بوهای دیگر مانند بوی انسان و یا موش‌ های مرده باعث دور شدن موش‌ ها از تله‌ نخواهد شد.

 

هنگام تمیز کردن تله ها از دستکش استفاده کنید. تله ها را از موش های مرده، مو‌ و مدفوع آن ها تمیز کنید تا از آلودگی جلوگیری کنید. اگر آلودگی برای شما اهمیتی ندارد تله‌ ها را نشویید زیرا در این صورت بوی موش‌ های قبلی روی تله‌ باقی می ماند که برای سایر موش‌ ها جذاب است.

 

تله ها را در مناطقی قرار دهید که موش در آنجا فعالیت بیشتری دارد. یعنی مناطقی که فضله های موش را در آنجا دیده اید، بررسی موش های گرفتار شده و محل های عبور موش می تواند کمک کننده باشد.

 

به منظور جلوگیری از هرگونه بیماری و آلودگی و میکروارگانیسم های بیماری زا (مانند هانتا ویروس، ال سی ام و غیره) از دست زدن به موش‌ های مرده، بدون دستکش خودداری کنیدبه نکاتی در مورد نحوه تمیز کردن تله موش ها توجه کنید.

سم موش کش فسترک بلاکس

خرید سم موش - برند خارجی - کلیک کنید

 


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: