ریشه کنی موش ها تخصص ماست


نشانه های وجود موش در آپارتمان

نشانه های موش در خانه ها

نشانه های موش ها در آپارتمان و جاهایی که باید در جستجوی آن ها باشید

 

موش ها ممکن است موجودات ریز جثه ای باشند. اما آن ها نشان هایی واضحی چون رد پا و یا مدفوع از خود به جای می گذارند. بنابراین همیشه وقتی اولین بار به یک خانه جدید می روید به نشانه ها دقت کنید. زیرا آلودگی های ناشی از آن می تواند به سرعت تکثیر شود. موش ها همیشه آفات مشکل زایی در مناطق مسکونی بوده اند اما حل مشکل وجود موش در آپارتمان ها به نظر کمی سخت تر هم خواهد بود.

 

رابطه موش ها و انسان

 

موش ها اغلب به عنوان یک حیوان موذی و ناقل بیماری در نظر گرفته می شوند، اما با موفقیت در سرتاسر جهان به بقای خود ادامه می دهند. این موفقیت را می توان به هوش و آرایش ژنتیکی آن ها نسبت داد. رابطه تنگاتنگ انسان و موش ها از زمانی آغاز شد که انسان از شکارچی بودن دور شد و وارد جوامع کشاورزان شد. موش ها خیلی زود فهمیدند که خوردن غذای ذخیره شده انسان ها خیلی راحت تر از پیدا کردن غذا به تنهایی است.

 

 

از آن زمان موش ها برای بسیاری از انسان ها مایه نگرانی و ناراحتی بوده اند. برای بسیاری از افراد فکر اینکه موش روی پیشخوان آن ها راه برود کافی است تا آن ها را دیوانه کند. موش ها تنها در عرض چند هفته بالغ می شوند و یک موش ماده می تواند بیش تر از 10 بار در سال و هر بار 5 تا 6 بچه به دنیا بیاورد با این سرعت، حتی یک موش کوچک به سرعت می تواند تکثیر شود.

 

شناخت برخی عادات و رفتار موش ها

 

موش ها اغلب داخل دیوار ها یا در انبارها زندگی می کنند تا بتوانند به منابع غذایی نزدیک باشند. آنها موجوداتی همه چیز خوار هستند، بدین معنی که برای زنده ماندن تقریباً همه چیز می خورند اما بیشتر، دانه ها و غلات را ترجیح می دهند. این موجودات در مکان هایی دنج و دور از چشم، لانه می سازند و مواد غذایی ذخیره می کنند.

این موجودات اغلب در شب فعالیت دارند و از محیط های روشن دوری می کنند. آن ها قابلیت آن را دارند که به آرامی و بدون اینکه توجهی را جلب کنند مدت های زیادی در خانه رفت و آمد کنند. بنابراین ممکن است بسیاری از افراد در جریان نباشند که میان دیوار هایشان میزبان تعداد زیادی از موش ها هستند.

 

چطور بفهمیم در خانه یا آپارتمان موش وجود دارد؟

 

موش ها موجودات بسیار زیرکی هستند. با اینحال همیشه علائمی از خود به جای می گذارند که می توان ار آن ها برای شناسایی وجود موش در خانه استفاده کرد.

 

یک. مشاهده موش

 

مشاهده یک موش، مسلماً قطعی ترین راه برای کشف مشکل وجود موش در آپارتمان است. موش ها انفرادی زندگی نمی کنند و دیدن یک موش در اتاق نشیمن نشان دهنده یک مشکل بزرگتر در دیوار ها است. موش ها در پایین زنجیره غذایی قرار دارند و بیشتر فضاهای تاریک، محصور و ایمن را ترجیح می دهند و عمدتاً به دلیل نا امیدی از یافتن غذا و کمبود مواد غذایی در فضاهای باز دیده می شوند.

 

دو. ادرار و مدفوع

 

موش ها حین حرکت به طور مداوم از خود ادرار و مدفوع به جای می گذارند. موش های خانگی هر روزه 50 تا 75 فضله از خود تولید می کنند. افرادی که در فضای خانه هایشان موش وجود دارند از وجود مدفوع موش در کمد، زیر وسایل و یا هر جای دیگر رنج می برند. مدفوع موش ها غالباً رنگ تیره، استوانه ای شکل و انتهای آن نوک تیز استادرار آن ها رنگ و بوی نامطبوعی بجای می گذارد.

 

 

اگر سایزهای مختلفی از فضله موش را دیدید احتمالا یک خانواده از موش ها در آپارتمان شما وجود دارند. این نشان می دهد در بین آن ها موش های بزرگ و کوچک زندگی می کند. در مورد ادرار الزاما به دنبال فضولاتی شبیه ادرار انسان نباشید. زیرا ادرار موش با چربی بدن آن ها، گرد و غبار و خاک مخلوط شده و ایجاد تپه های جامدی با ارتفاع 2 سانتیمتر می کند.

 

سه. صداها

 

صدای موش ها اغلب شب ها و زمانی که خانه ساکت است، شنیده می شود. خراشیدن و صدای حرکت آن ها از سقف و میان دیوار در شب، شدت پیدا می کند. به همین دلیل اغلب این صدا با صدای حیوانات بزرگتری اشتباه گرفته می شود اما در اغلب اوقات صدای موش است که شنیده می شود. یک راه برای اینکه شما بفهمید صدای ایجاد شده از جانب موش است اینکه با دست به دیوار ضربه بزنید، در اکثر موارد صدا به طور موقت قطع خواهد شد و دوباره بعد مدت کوتاهی شروع خواهد شد.

 

چهار. گاز گرفتن و جویدن

 

مانند همه جوندگان دیگر، موش ها نیز باید به طور مدام بجوند و گاز بگیرند تا دندان هایشان را کوتاه نگه دارند. با توجه به سایزشان موش ها دندان های فوق العاده قدرتمندی برای جویدن بسته بندی مواد غذایی، پلاستیک و حتی چوب دارند. موش ها حفره هایی به قطر 2 سانتیمتر برای دسترسی به مواد غذایی و حرکت خود ایجاد می کنند. جویدن کابل برق توسط موش ها در آپارتمان می تواند خطرات جدی را ایجاد کند.

 

پنج. حفر تونل و لانه سازی

 

موش ها با خرد کردن و جمع آوری موادی فیبر مانندی مثل کاغذ، کوسن ها و عایق دیوارها، لانه خود را می سازند. سوراخ هایی به اندازه توپ گلف در اتاق زیر شیروانی نشان دهنده حفر تونل موش هاست. موش ها ترجیح می دهند در جاهای گرم یا جاهایی که وسایل گرمایشی مثل اجاق گاز، ماشین ظرفشویی، قهوه ساز و یا بخاری ها وجود دارد لانه بسازند.

 

 

محل اختفای موش ها

 

موش ها در وسط اتاق رفت و آمد نمی کنند، آن ها نمی خواهند زیاد با آن ها رو به رو شوید. بنابراین به علائم مسیرهای عبور آن ها دقت کنید. موش ها معمولاً مسیرهای محیط یک اتاق، یعنی جاهایی که به دیوار نزدیک است را طی می کنند. بنابراین به دنبال علائمی چون مدفوع در کنار قرنیز دیوار باشید. موش ها معمولاً جاهایی را که در آن احساس امنیت کنند دوست دارند، بنابراین شما احتمالاً ردی از مدفوع آن ها در این نقاط می یابید. اگر طی حرکت به روغن آغشته شده باشند، از خود ردپایی روغنی به روی دیوار به جای می گذارند.

 

یک. نزدیک به محل نشت آب در خانه

 

موش ها به آب احتیاج دارند. آن ها از لوله هایی که آب از آن نشت کرده به عنوان منابع آب خود استفاده می کنند، یا حتی ممکن است با جوییدن لوله های پلی اتیلنی انتقال آب، به آب دسترسی پیدا کنند.  بنابراین زیر مخزن حمام و سینک آشپزخانه را جهت آسیب دیدگی بررسی کنید.

 

دو. نزدیک به منابع مواد غذایی

 

موش ها اغلب لانه های خود را نزدیک به منابع غذایی می سازند. به دنبال سوراخ لانه آنها، مدفوع، ردپای یا هرگونه آلودگی از جانب آن ها در آشپزخانه یا قفسه های مواد غذایی باشید. به دلیل اینکه محیط های مرطوب و گرم برای موش ها بسیار دلپذیر است پشت وسایل بزرگی چون اجاق گاز و یا یخچال را برای بررسی در نظر بگیرید.

 

سه. مکان های تاریک و خلوت

 

بسیاری از موش ها، همچنین می توانند لانه های خود را در زیرزمین، انبار و یا اتاق های زیر شیروانی بسازند. زیرا در آنجا کسی مزاحمتی برایشان ایجاد نخواهد کرد آن در امتداد دیوار و لوله ها عبور می کنند تا با منابع غذایی در قسمت اصلی خانه دسترسی پیدا کنند.

سم موش کش فسترک بلاکس

خرید سم موش - برند خارجی - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: