ریشه کنی موش ها تخصص ماست


نشانه های موش فاضلاب و راههای رهایی از آن

موش فاضلاب و روش های خلاصی از آن

کنترل موش های فاضلاب قهوه ای یا موش نروژی

 

چطور می توان از شر موش های فاضلاب خلاص شد؟ این مقاله یک راهنمای کلی کنترل موش های فاضلاب است. با استفاده از محصولات و روش های پیشنهاد شده می توانید کنترل موش های فاضلاب را به دست بگیرید. این راهنما را دنبال کنید و از روش های پیشنهادی استفاده کنید.

 

مشخصات موش های فاضلاب

 

موش های فاضلاب قادرند هم به مناطق مسکونی، هم تجاری حمله ور شوند. موش های نروژی عموماً 300 تا 500 گرم وزن دارند. آن ها معمولاً در بیرون از خانه یافت می شوند. رنگ خز آن ها خاکستری تا قرمز است. اما باز هم رنگ آن ها می تواند متفاوت باشد. آن ها گوش و چشم های کوچک و دم ضخیم و بلندی دارند. این موش ها معمولاً در نزدیکی محیط های شهری و محل زندگی انسان ها یافت می شوند. آن ها را می توان خارج از ساختمان های تجاری و یا منازل پیدا کرد.

 

 

مانند همه موجودات زنده آن ها نیز نیاز به غذا و سرپناه برای زنده ماندن دارند. اگر خانه شما برای آن ها غذا و سرپناه فراهم کند به طور یقین از آمدن به آنجا دریغ نخواهند کرد. موش ها به طور باور نکردنی به سازه ها آسیب می زنند آن ها می توانند با جویدن دیوار ها، لوله های آب، سیم کشی برق، برای خود محل تردد و عبور و مرور ایجاد کنند. همچنین می توانند حشراتی مانند کک و کنه را به حیوانات خانگی منتقل کنند. آنها می توانند با انتقال تیفوس موشی، سالمونلوز، تریکیفوز و طاعون برای سلامتی انسان ها نیز خطر آفرین باشند.

 

شناسایی تهاجم موش‌ فاضلاب‌

 

شناسایی اولین قدم برای کنترل است. قبل از هر اقدامی باید مطمئن شوید که با موش های فاضلاب یا نروژی سر و کار دارید. در زیر بررسی خصوصیات متداول موش های نروژی را شرح خواهیم داد.

 

برخلاف موش های سقفی یا موش های صحرایی سیاه که بیشتر در پشت بام ها یافت می شود، موش های نروژی بیشتر در سطح و کف سازه ها یافت می شوند. رنگ آن ها اغلب از خاکستری تا قرمز متفاوت است. گوش و چشم کوچکی دارند. دم آن ها بدون مو و ضخیم است. می توانند حفره های زیادی را در داخل زمین ایجاد کنند.

 

چک کردن وسایل منزلتان برای کنترل بسیار مهم است. قبل از هر اقدام مهم است که مطمئن شوید که با موش های نروژی سر و کار دارید. در حین بررسی شما باید لانه آن ها و یا علائم احتمالی آلودگی را پیدا کنید.

 

بررسی را از چه جاهایی شروع کنیم؟

 

‌بررسی خود را از داخل خانه آغاز کنید. داخل آشپزخانه، گاراژ، اتاق های زیر شیروانی و زیرزمین را جسنجو کنید. در آشپزخانه، پشت و اطراف وسایل و در کابینت و کف خانه، قفسه ها و جاهایی که مواد غذایی را در آن نگهدای می کنید را جستجو کنید.

 

اگر چه موش های فاضلاب بیشتر در سطح زمین یافت می شوند اما شما اتاق های زیر شیروانی و زیر زمین و پشت وسایل اضافه و بهم ریخته و انبار شده مانند هیزم و تخته چوب ها را جستجو کنید. در گاراژ یا انباری، وسایل و لوازمی که روی هم انبار شده و نقاطی که احتمال می دهید موش آنجا مخفی شده باشد را بررسی کنید.

 

 

در خارج از خانه و در حیاط، میان چمن ها و حیاط خلوت خانه را بررسی کنید. در حیاط خانه جاهایی را که وسایل اضافی مانند برگ های جمع شده، چوب های انباشته شده به روی هم، سنگ و یا هر چیز دیگر در اطراف منزل را بررسی کنید.

 

دنبال چه نشانه هایی باید بگردید؟

 

شما باید به دنبال علائمی از فعالیت موش های فاضلاب باشید. این یعنی شما باید دنبال فضله موش و علائمی همچون لکه های ادرار، سوراخ های جویده شده، بوی ناخوشایند مانند بوی ادرار، موی بدن موش و بسته بندی های جویده شده در آشپزخانه و یا حتی خود موش بگردید.

 

کنار قرنیز دیوار را نگاه کنید و علائم چرب مانندی را که ممکن است در کنار دیوار مشاهده کنید و یا حتی کمی از موهای بدن آن ها می تواند از علائم و نشانه های وجود موش باشد. سطح زمین یا داخل کابینت ها و قفسه ها و کمدها باید دنبال سوراخ های جویده شده و یا سوراخ های کوچک باشید که عمدتاً محل های عبور و رفت و آمد موش های فاضلاب هستند.

 

در شب صدای جویدن و یا هر صدای دیگری در اطراف خانه را به دقت گوش کنید و در آخر اینکه در همه جا به دنبال فضله موش باشید. در فضای بیرونی خانه به دنبال سوراخ ها و حفره هایی نزدیک بنای خانه باشید. این سوراخ ها را در جاهایی که چیزهایی مثل برگ ها، چوب و یا هیزم ها و سنگ و یا هر چیز اضافه دیگر که روی هم انباشته شده می توانید پیدا کنید. اگر چمن های باغچه بلند است به دنبال راهروهایی باشید که از فشرده شدن علف ها و سبزه ها ایجاد شده باشد. موش ها از این راهروها برای عبور و مرور در فضای خانه استفاده می کنند. اگر هر کدام از این علائم را پیدا کرده اید به مکانی که علائم را در آنجا پیدا نموده اید دقت کنید اینجاست که شما باید اقدام عملی انجام دهید.

 

 

اقدامات عملی برای دفع موش های فاضلاب

 

وقتی که وجود موش فاضلاب درخانه ثابت شد، زمان آن رسیده که اقدامات عملی را آغاز کنید. به یاد داشته باشید تمام برچسب های روی محصولات را بخوانید و دستورالعمل ها را به دقت اجرا کنید و با رعایت موارد ایمنیاز خود محافظت کنید.

 

مرحله اول- اقدامات عملی در فضای باز

 

موش های فاضلاب از بیرون وارد فضای ساختمان می شوند و حتی ممکن است در خارج از خانه زندگی کنند و به راحتی وارد خانه شوند. بنابراین اقدامات عملی را از خارج از خانه شروع کنید. می توانید از  طعمه مخصوص موش استفاده کنید. تکه های طعمه تکه هایی شبیه به مواد غذایی هستند که در واقع سمی می باشند. این تکه های سمی به شدت خاصیت اغواکنندگی برای خوردن دوباره و دوباره موش ها و در نهایت کشتن آنها را دارا هستند. این طعمه های تخصصی در مقابل انواع آب و هوا مقاوم بوده و خاصیت خود را از دست نمی دهند.

 

قبل از استفاده از این محصول اطمینان حاصل کنید که از دستکش، عینک ایمنی و ماسک صورت استفاده کنید. به این دلیل که موش ها اگر بوی شما را روی طعمه احساس کنند ممکن است از طعمه بترسند و از آن فرار کنند. برای استفاده ابتدا در محصول را با دقت باز کنید، بعد یک تکه طعمه موش را در مناطقی که فعالیت موش را در آنجا پیدا کرده اید قرار دهید.

 

بسته به شدت تهاجم می توانید از طعمه های بیشتری استفاده کنید. حداکثر فاصله بین هر طعمه تا طعمه بعدی بهتر است بین 6 تا 12 متر باشد. طعمه ها را مرتب بررسی کنید و هر طعمه ای که دستکاری شده باشد را جایگزین کنید. هر طعمه جویده شده و یا اگر بخشی از آن خورده شده باید با یک طعمه جدید جایگزین شود. طعمه ها را تا زمانی که هیچ فعالیت غذایی دیگر وجود نداشته باشد جایگزین کنید.

 

مرحله دوم- اقدامات عملی داخلی

 

اکنون زمان آن رسیده که اقدامات عملی را از داخل خانه نیز شروع کنید. شما به سه نوع روش به صورت همزمان نیاز دارید که شامل: تله های چسبی، تله موش های ضربه ای و تکه های طعمه موش هستند. با استفاده از سه روش کنترل متفاوت فوق کنترل سریع تری را اعمال کرده و شانس موفقیت خود را افزایش می دهید.

 

 

تله های چسبی

 

قبل از استفاده از این محصولات حتما از دستکش، عینک ایمنی و ماسک صورت استفاده کنید. این امر برای این است که بوی انسان در تله توسط موش ها احساس نشود ضروری است. حتما سینی چسب را در کناره های قرنیز و مجاور دیوار قرار دهید. زیرا موش معمولاً در امتداد دیوارها حرکت می کنند. شما حتی می توانید به اندازه یک نخود، کره بادام زمینی در وسط تخته چسب قرار دهید. استفاده از دو صفحه تله چسبی، کار را یکسره خواهد کرد.

 

تله موش ضربه ای

 

به یاد داشته باشید قبل از استفاده از این تله ها حتما از دستکش، ماسک صورت و عینک استفاده کنید. در صورت عدم استفاده از دستکش موش ها بسیار باهوش هستند و ممکن است بوی شما را استشمام کنند. برای استفاده از تله ها در کنار دیوار ها و قرنیزهای دیوار آن ها را قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که اهرم (یا بخشی که تله را فعال می کند) نزدیک به دیوار باشد. به اندازه نخود، کره بادام زمینی در وسط تله موش قرار دهید تا موش ها را مجبور به تماس با تله کند. پیشنهاد ما این است که در کنار صفحه های تله چسبی، از تله های ضربه ای استفاده کنید.

 

طعمه موش

 

به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از طعمه، دستکش بپوشید بنابراین موش ها قادر نخواهند بود بوی شما را بر روی طعمه ها احساس کنند. اگر اطمینان دارید در اتاق زیر شیروانی و یا زبرزمین خود موش دارید تعداد کمی از این طعمه ها را در این مناطق قرار دهید. آن ها در نزدیکی قرنیزها و جاهایی که موش های فاضلاب را مشاهده کرده اید قرار دهید.

 

اطمینان حاصل کنید که حیوانات خانگی و کودکان به این مناطق دسترسی ندارند. در آشپزخانه نیز می توانید تعداد کمی قرار دهید. آن ها را در زیر و یا پشت وسایلی قرار دهید که حیوانات و یا کودکان قادر به دستیابی به آن نباشند. اجازه ندهید که کودکان و یا حیوانات خانگی به طعمه دسترسی پیدا کنند به خصوص بعد از اینکه موش ها با موفقیت آن ها را گاز گرفتند. هنگام خارج کردن موش ها از تله و یا هنگام تمیز کردن تله از دستکش ایمنی، ماسک صورت و عینک ایمنی استفاده کنید.

 

روش های پیشگیری از ورود موش فاضلاب به خانه

 

پیشگری، مرحله نهایی اقدامات کنترلی است. یک برنامه منظم داشته باشید و حتما روزانه زباله ها را خارج کنید، خرده غذاها و باقیمانده های آن ها را جمع کنید و آب و غذای حیوانات خانگی را شب داخل خانه قرار ندهید. گزینه های زیادی برای جلوگیری و کنترل موش های فاضلاب وجود دارد. این کار را با مسدود کردن نقاط ورودی موش ها به خانه آغاز کنید. به زیرزمین خانه بروید و راه ورود موش را از سوراخ ها و حفره ها را با توری مسی و یا فوم های مسدود کننده ببندید.

 

 

تمام محصولات غذایی خود را در بالاتر از سطح زمین نگه دارید و هیچ مواد غذایی را در زمین و جایی که امکان دارد موش فاضلاب به آن دسترسی پیدا کند قرار ندهید. در صورت امکان تمام مواد خوراکی را درون ظروف پلاستیکی قرار دهید تا موش فاضلاب برای رسیدن به آن زمان و سختی بیشتری را متحمل شود.

 

حیاط را تمیز نگه داشته و از بقایای برگ ها، چوب و هیزم سنگ ها و وسایل اضافه که ممکن است پناهگاهی برای موش های نروژی باشند بزدایید شاخه هایی که تا سقف خانه رسیده اند را قطع کنید زیرا موش ها برای رسیدن به سقف خانه از این شاخه ها استفاده می کنند.

 

نکات کلیدی برای مقابله با تهاجم موش فاضلاب

 

به یاد داشته باشید همیشه قبل از استفاده از تله موش و یا تکه های طعمه و یا جعبه طعمه ها از دستکش، ماسک صورت و عینک استفاده کنید. این امر برای محافظت از شما از وجود باکتری و آلودگی های فراوان و همچنین موفقیت آمیز بودن تله موش ها الزامی است. همچنین به یاد داشته باشید که طعمه ها را مرتباً بررسی کرده و هر طعمه ای که جویده  شده باشد و یا خورده شده باشد را جایگزین کنید.

سم موش کش فسترک بلاکس

خرید سم موش - برند خارجی - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: