ریشه کنی موش ها تخصص ماست


مکان های مخفی شدن موش در خانه

مکان های پنهان شدن موش در خانه

موش ها برای مخفی شدن چه مکان هایی را انتخاب می کنند؟

 

تنها تعداد بسیار کمی از افراد می توانند در امر حفظ خانه هایشان از ورود و لانه گزینی موش ها موفق شوند. زیرا موش ها متخصص یافتن ترک ها و شکاف هایی هستند که راه ورود به داخل منازل را برایشان فراهم می کنند. موش های خانگی توانایی شگفت انگیزی در عبور از فضاهای کوچک دارند به گونه ای که می توانند از شکافی کوچکی به قطر کمتر از دو سانتیمتر یا سوراخی به اندازه یک سکه عبور کنند. در ادامه به شایع ترین مکان های مخفی شدن موش ها در خانه می پردازیم.

 

موش ها از چه طریقی وارد منازل می شوند؟

 

رایج ترین مکان برای ورود یک موش به خانه، از طریق درب هایی با ساختار ضعیف است. درب های ورودی که به خوبی روی هم چفت نمی شوند، یعنی در هنگام بسته بودن فضایی به اندازه نیم تا یک سانتیمتری در قسمت زیر یا اطراف آن ها ایجاد می شود، نقاط مناسبی برای ورود موش به خانه ها می باشند.

 

پس از اینکه موش ها موفق به ورود به خانه شدند، به دنبال مکان مناسبی برای مخفی شدن و لانه سازی می گردند. در میان مکان های مختلف موجود در خانه، موش ها برخی مناطق را بیشتر از سایر نقاط برای لانه سازی و پناه گرفتن ترجیح می دهند. شناختن این نقاط می تواند برای یافتن و از بین بردن موش های پنهان در خانه بسیار مفید باشد.

 

چرا موش ها وارد منازل می شوند؟

 

دلایل اصلی که موش ها را به سمت خانه ها جذب می کنند عبارتند از: محفوظ ماندن از هوای سرد، در امان ماندن از شکارچیان، دسترسی به منابع غذایی بی نهایت موجود در منازل، یافتن سرپناهی دور از دسترس.

 

 

مکان های زیر برخی از رایج ترین نقاطی است که موش ها برای ساختن لانه، مخفی شدن و زندگی کردن در داخل خانه ها انتخاب می کنند.

 

یک.  اطراف پایه های کابینت آشپزخانه

 

دو.  درون حفره دیوارهای عایق کاری شده ای که در نزدیکی منابع گرمایی قرار دارند

 

سه. فضای خالی داخل یا پشت وسایل بزرگ آشپزخانه مانند اجاق گاز

 

چهار.  مکان هایی که وسایل روی هم تلنبار شده اند مانند داخل کمدهای لباس

 

پنج. داخل مبلمان و جعبه های انباری که به ندرت خالی شده و یا بررسی می شوند

 

انباری خانه ها از مهمترین مکان های مخفی شدن موش ها

 

موش هایی که به طریقی به داخل خانه ها راه یافته اند، اغلب به دنبال مکان هایی با حداقل رفت و آمد ساکنین خانه در آن می گردند. در بیشتر خانه ها فقط انباری ها، چنین شرایطی دارند در نتیجه می توانند به عنوان بهترین مکان برای لانه سازی و مخفی شدن موش ها محسوب شوند.

 

انباری خانه ها به قدری دور از توجه ساکنین هستند که ممکن است حتی ماه ها کسی متوجه وجود موش در این اتاق نشود. اغلب در این مدت جمعیت موش ها به اندازه ای زیاد می شود که شواهد حضور آن ها در تمام قسمت های خانه به چشم می خورد و ساکنین خانه را مجبور به اتخاذ تصمیمی برای ریشه کنی موش ها می کند.

 

موش ها از طرق مختلف می توانند خود را به انباری برسانند یکی از آن ها ورود به انباری از شکاف های باز موجود در سقف یا دیوارها می باشد، غالباً در مواقعی که انباری به خوبی درزگیری نشده باشد مکان خوبی برای مخفی شدن موش ها خواهد بود. به همین دلیل با انجام بررسی های دوره ای و درزگیری دقیق شکاف های موجود می توانید از ورود موش ها به خانه و انباری جلوگیری کنید.

 

 در زیرزمین خانه

 

موش ها، مانند بسیاری از آفات دیگر، تمایل به زندگی در فضاهای تاریک و گرم دارند. در صورتی که دسترسی به منابع غذایی و آب در این مکان ها فراهم باشد می توان گفت که موش ها هرگز حاضر به ترک آن مکان نخواهند بود. به دلیل اینکه اغلب مواقع تاسیسات مرتبط با آب خانه ها در پایین ترین نقطه هر خانه قرار دارد، بسیاری از افراد لانه موش ها را در زیرزمین خانه پیدا می کنند. همانطور که گفته شد زیرزمین ها تاریک و گرم هستند و موش ها به راحتی می توانند از آنجا به داخل خانه و منابع غذایی دسترسی داشته باشند. موش ها در زیرزمین بیشتر در نزدیکی آبگرمکن، پکیج و یا در اطراف عایق کاری های موتورخانه ها لانه سازی و تولید مثل می کنند.

 

 

اگر در زیرزمین خانه خود متوجه موش شده اید یا نگران لانه سازی آنها هستید، باید برای جلوگیری از افزایش جمعیت موش ها و هجوم آن ها به منزل هرچه سریعتر دست به کار شوید. به عنوان اولین اقدام، در این مکان یک بازرسی کامل انجام دهید و نقاط ورودی موش ها مانند شکاف های موجود در فونداسیون یا فضاهای موجود در مسیر لوله های آب و مجاری فاضلاب را در محل ورود از خانه به زیرزمین، شناسایی کند. این نقاط می توانند مکانی برای دسترسی موش ها به داخل منزل باشد. با عایق بندی و مسدودسازی این نقاط ورودی، مانعی بین موش ها و خانه خود ایجاد کنید.

 

لانه سازی موش در گاراژ یا پارکینگ

 

گاراژ یا پارکینگ خانه ها نیز از جمله مکان هایی هستند که به اندازه سایر قسمت های خانه مورد توجه موش ها قرار می گیرند. گاراژ و پارکینک خانه می تواند موش ها را از سرما و هوای برفی زمستان حفظ کند و یک مخفیگاه تمام عیار برای لانه سازی و تولید مثل در اختیار این جوندگان قرار دهد. بین کیسه های مسالح، ابزار و وسایل بی مصرف، اسباب اثاثیه قدیمی و ماشین های قراضهای که در گاراژ اغلب خانه ها نگهداری می شود، مکان های مخفی زیادی وجود دارد که موش ها می توانند لانه ای نسبتا ایمن در میانشان بسازند. به علاوه سطل های زباله ای که در نزدیکی پارکینگ نگهداری می شود مواد غذایی مورد نیاز برای موش ها را فراهم می کند.

 

موش های پنهان در درون دیوارها

 

شنیدن صدای کشیده شدن پنجه به دیوار که محل دقیق آن مشخص نیست، همچنین احساس تکان خوردن چیزی در داخل دیوار می تواند از علائم وجود موش در فضاهای خالی موجود در داخل دیوارها باشد.

 

 

فضاهای مخفی داخل دیوارهابا فراهم کردن مسیرهایی جهت دسترسی آسان به نقاط مختلف خانه یکی از مخفیگاه های مورد علاقه موش ها در خانه ها هستند. در اکثر مواردی که موش ها به درون دیوارهای خانه نفوذ می کنند، شنیدن صدای حاصل از این جوندگان، تنها نشانه مبنی بر وجود موش در خانه می باشد. اولین اقدام پس از حصول اطمینان از وجود موش در دیوارهای خانه تلاش برای بیرون راندن این آفات مزاحم از خانه است. زیرا موش ها می توانند با جویدن سیم های برقی موجود در دیوارها سبب بروز آتشسوزی شده و خسارات جبران ناپذیری به بار بیاورند.

 

مجاری و لوله های انتقال آب و فاضلاب

 

اگر در فصل زمستان بوهای نامطبوعی از خانه به مشامتان می رسد این مسئله می تواند نشانه نفوذ موش ها به مجاری و لوله های فاضلاب خانه باشد. در واقع مجاری فاضلاب که در سراسر خانه پراکنده شده اند، نقش تونل های انتقال دهنده موش ها به بخش های داخلی منزل را بازی می کنند. در چنین شرایطی تنها راه برای حذف کامل موش ها از مجاری فاضلاب، بهره گیری از روش های تخصصی دفع آفات می باشد. همچنین باید پس از ریشه کنی این جوندگان اجساد آن ها را که سبب ایجاد بوی آزاردهنده در خانه شده را بیابید و از خانه خارج کنید.

 

لانه سازی موش در کابینت ها

 

آشپزخانه های منازل از جمله آسیب پذیرترین قسمت های خانه در برابر تهاجم موش ها است. کابینت های موجود در آشپزخانه ها از جمله شایعترین مکان های لانه سازی موش در خانه ها به شمار می روند. نگهداری و ذخیره سازی بسته های مواد غذایی در داخل کابینت ها این نقاط را به مکانی رویایی برای مخفی شدن موش ها تبدیل کرده است. بنابراین در صورتی که در مکان زندگی تان با تهاجم موش ها مواجه هستید باید بررسی خانه در جستجوی لانه موش ها را از کابینت های آشپزخانه شروع کنید.

سم موش کش فسترک بلاکس

خرید سم موش - برند خارجی - کلیک کنید