ریشه کنی موش ها تخصص ماست


موش سقفی، شناسایی و نابودی آن

همه چیز در مورد موش سیاه

هر آنچه باید در مورد موش سقفی بدانید

 

آیا تا کنون صدای موش ها را از داخل سقف، دیوارها یا از اتاق زیرشیروانی شنیده اید؟ آیا تا به حال نام موش سقفی به گوشتان خورده است؟منظور از موش سقفی‌ دقیقاً چیست؟ به نظر شما چطور می توان از شر موش های سقفی‌ خلاص شوید؟ این موش ها چطور می توانند به داخل خانه و درون سقف و دیوارها راه پیدا کنند؟ راه از بین بردن این آفات مخرب و مزاحم چیست؟ این ها همگی از جمله سوالات رایجی هستند که پس از شنیدن نام موش‌ سقفی‌ در ذهن اغلب افراد نقش می بندند؛ هدف از نگارش این مقاله ارائه پاسخی مناسب به کلیه سوالات مرتبط با موش‌ های سقفی‌ و راه های از بین بردن این آفات می باشد.

 

اغلب اوقات از بین بردن موش های سقفی و دفع این آفات از خانه ها کار ساده ای نیست و می تواند پروسه ای طولانی و طاقت فرسا باشد. اصولاً اولین گام برای شروع مبارزه علیه کلیه آفات از مورچه و سوسک گرفته تا موش‌ سقفی‌، اثبات وجود آن آفت در محیط مورد نظر است که تنها از طریق بازدید دقیق و بررسی شواهد امکان پذیر است. پس از اینکه با توجه به شواهد وجود موش سقفی در خانه به اثبات رسید، نوبت به طرح نقشه ای برای نابودی و امحاء موش ها می رسد. برای کسب اطلاعات دقیق تر در رابطه با چگونگی از بین بردن تهاجم موش های سقفی، این مطلب را تا انتها مطالعه بفرمایید.

 

موش سقفی چیست؟

 

موش سقفی یا موش زیرشیروانی در واقع گونه کوچکی از موش های خانگی می باشد. نام موش‌ های سقفی‌ به واسطه محل اختفا و اقامت این آفات در خانه به آن ها اطلاق شده است، یعنی این موش ها اغلب درون سقف یا در زیر شیروانی خانه ها لانه سازی می کنند. به همین دلیل می توانند در ایجاد آسیب های فیزیکی و خسارات جانبی به اموال انسان ها و حتی در آتش سوزی اماکن مسکونی، نقش قابل توجهی داشته باشند.

 

 

موش های سقفی چه شکلی هستند؟

 

موش‌ های سقفی‌ عمدتاًبه رنگ سیاه یا قهوه ای دیده می شوند. آنها دم های بلند، گوش های بزرگ و پوزه ای برجسته دارند. بدن موش های سقفی ازموهای صاف و یکدست پوشیده شده و طول دم این آفات از طول قسمت سر و بدن آنها بیشتر است.

 

موش‌ سقفی‌ یا موش نروژی؟

 

هرچند موش سقفی و موش نروژی هر دو می توانند منازل مسکونی را مورد تهاجم قرار داده و در سقف خانه ها پناه بگیرند اما این دو گونه موش تفاوت هایی با یکدیگر دارند. در واقع موش‌ های سقفی‌ کمی از نظر قد و قواره کوچکتر از موش نروژی هستند. بر خلاف چیزی که اغلب انسان ها تصور می کنند، تشخیص نوع موش مهاجم به خانه ها از جهت انتخاب روش درست مبارزه با این آفات از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

این موشها چطور به خانه ها راه پیدا می کنند؟

 

موش‌ های‌ سقفی‌ می توانند از یک سوراخ به قطر یک سانتیمتر نیز به راحتی عبور کنند. همچنین این موش های کوچک می توانند از طریق شکاف ها و ترک های موجود در پشت بام و یا از درزهای بین دیوارها به داخل خانه ها راه بیابند. موش های سقفی یا زیر شیروانی عمدتاً ترجیح می دهند در مکان های مرتفع پناه بگیرند. بنابراین ممکن است زمانی که به سقف خانه نگاه می کنید آنها را پشت تیرک های چوبی سقف، روی سیم های تلفن یا در قسمت زیرشیروانی مشاهده کنید.

 

آیا موش‌ سقفی‌ ناقل بیماری است؟

 

در پاسخ باید بگوییم بله، موش های سقفی می توانند از طریق فضله، ادرار و بزاق خود انواع بیماری ها را در محل سکونت شما منتشر کنند. آنها می توانند با آلوده کردن مواد غذایی و سایر اشیاء به ترشحات بدن یا بزاق دهانشان، باکتری های بیشماری را به انسان ها منتقل کرده و خطر ابتلاء به بیماری های خطرناک را افزایش دهند. موش‌ های سقفی‌ علاوه بر موارد ذکر شده از طریق کک ها و سایر انگل هایی که بر روی بدنشان زندگی می کنند نیز می توانند امراض خطرناکی نظیر طاعون را به انسان ها منتقل کنند.

 

خسارات ناشی از موش سقفی

 

حقیقت این است که بزرگترین آسیب ناشی از موش های سقفی، ایجاد آتش سوزی در ساختمان ها است. موش‌ های‌ سقفی‌ نه تنها ناقل برخی از بیماری های خطرناک هستند بلکه می توانند با جویدن عایق اطراف سیم های برق سبب بروز آتش سوزی های گسترده در ساختمان ها شوند. آتش سوزی اغلب در اثر جرقه حاصل از اتصال سیم های لخت با یکدیگر ایجاد می شود. همچنین ممکن است تماس سیم های حاوی جریان با مواد آتش زای موجود در مجاورت آن ها ایجاد حریق کند.

 

 

علائم وجود موش سقفی در خانه چیست؟

 

یک. شنیدن سر و صدا جویدن یا خراشیدن از سقف، دیوارهایا شیروانی خانه

 

دو. واکنش حیوانات خانگی نسبت به صداهایی که از سقف و دیوار ها به گوش می رسد. حیوانات خانگی قبل از انسان ها به وجود موش های موذی در خانه پی می برند.

 

سه.  مشاهده لک ادرار یا فضله های موش در گوشه و کنار خانه، از بارزترین نشانه های تهاجم موش ها می باشد. توجه داشته باشید که فضولات موش می تواند سبب انتقال بسیاری از بیماری ها به انسان شود. به هیمن دلیل به محض رویت فضولات موش، با رعایت نکات بهداشتی در جهت پاکسازی خانه اقدام کنید.

 

راه های از بین بردن موش سقفی

 

یک. غذای حیوانات خانگی را بدون سرپوش در محیط خانه یا اطراف آن رها نکنید.

 

این کار سبب می شود موش ها در اطراف محل سکونت شما تجمع کنند و حتی در ظرفی که به حیوان خانگی تان غذا می دهید سرک بکشند و محتویات آن را بدزدند. بنابراین سعی کنید حتماً مواد غذایی حیوانات خانگی را در ظرف های دارای درب محکم نگهداری کنید.

 

دو. کلیه نقاط و منافذی ورودی از قبیل ترکها، شکاف ها یا هر سوراخی را که ممکن است موش سقفی از آن ها راهی برای ورود به خانه بیابد را مسدود کنید.

 

سه. سعی کنید شاخه های درختان مجاور خانه را که در ارتفاعی بین 2.5 تا 3 متر و بالاتر از سقف خانه قرار دارند را هرس کرده و کوتاه کنید. این کار سبب می شود موش ها نتوانند از بالای شاخه ها به سقف خانه شما نفوذ کنند.

 

چهار. بهتر است از سطل های زباله فلزی استفاده کنید که دارای درب های محکم و غیرقابل نفوذی هستند.

 

پنج. محوطه بیرونی ساختمان را پاکسازی کنید. این پاکسازی شامل دور انداختن  هر نوع مواد زائدی است که ممکن است موش ها را به خود جذب کند. همچنین محل باغچه، درختچه و بوته ها را دورتر از محوطه مسکونی در نظر بگیرید. اگر در حیاط یا محوطه اطراف خانه هیزم دارید، آن ها را یک متر بلندتر از سطح زمین روی هم انبار کنید.

 

 

شش. تمام بهم ریختگی های بیرون خانه را مرتب کنید. اگر برای باغچه تان کود یا بذرهای گیاهی لازم دارید بهتر است آنها را در ظرف های درب دار محکم و غیر قابل نفوذ نگهداری کنید. چرا که منبع غذایی خوبی برای موش ها محسوب می شوند. هیزم ها را به شکل نامرتب و توده های بزرگ در پارکینگ، حیاطیا انباری رها نکنید،  زیرا می تواند لانه امنی برای موش ها فراهم کند.

 

هفت. از روش های تخصصی دفع موش برای از بین بردن موش های خانه استفاده کنید. اگر فکر می کنید در محل سکونت خود با معضلی به نام موش سقفی مواجه هستید و این مشکل تا حدودی شدید است، باید در اولین فرصت با استفاده از روش های تخصصی و حرفه ای دفع آفات در جهت از بین بردن موش های موجود در محیط زندگی خود اقدام کنید. به عنوان مثال می توانید از سموم کشنده موش، طعمه های سمی، تله موش های ضربه ای، تله های زنده گیر، چسب موش یا ترکیبی از چندین روش برای از بین بردن گسترده جمعیت موش ها استفاده کنید.

 

سم موش کش فسترک بلاکس

خرید سم موش - برند خارجی - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: