ریشه کنی موش ها تخصص ماست


عوامل مهم جذب موش به خانه

عوامل مهم جذب موش ها به خانه

 

چه چیزی موش ها را به خانه جذب می کند؟

 

اگر مانند بسیاری از افراد هستید که در یک زمان و مکان خاص تجربه حضور موش ها در خانه را داشته اند، وقتی این مقاله را می خوانید، ممکن است فکر کنید در حال حاضر شما نیز دوباره با مشکل وجود موش در خانه روبرو هستید. واقعیت آشکار این است که رفتار شما ممکن است در جذب موش به خانه نقش مهمی داشته باشد، اگر می خواهید موش ها را از خانه دور نگهدارید، باید بفهمید که در وهله اول چه چیزی موش ها را به خانه جذب می کند؟

عوامل مختلفی وجود دارد که موش ها را به یک خانه می کشاند. به طور معمول، ترکیبی از این جاذبه ها موش ها را به سمت خانه راهی می سازد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

 

دلایل مهم جذب موش به خانه

 

بهداشت ضعیف

 

به طور کلی، ضعف بهداشت در یک محل اقامت می تواند برای موش ها بسیارجذاب باشد، نمونه هایی از رعایت نکردن بهداشت یا بهداشت ضعیف میتواند شامل این موارد باشد:

 

1. خرده مواد غذایی ریخته شده در کف زمین، کابینت و روی میز

 

2. سطل زباله های سرریز شده

 

3. غذای مانده

 

4. ظروف نا مناسب بسته بندی مواد غذایی، از جمله غذای حیوانات خانگی

 

 

منابع غذایی با درب باز

 

منابع غذایی آزاد می توانند برای موش ها بسیار جذاب باشد، در هر زمانی باید اطمینان حاصل کنید که مواد غذایی در ظروف محکم و با درب بسته قرار دارند، هر چه غذاها را در ظروف محکمتری نگهداری کنید، جذابیت کمتری برای موش ها خواهد داشت. به خاطر داشته باشید که حتی مقدار بسیار کمی از مواد خوراکی همچون آجیل، آب نبات و اینگونه تنقلات هم میتواند یک منبع غذایی جذاب برای موش ها باشد. در نظر بگیرید که چگونه می توانید مواد غذایی را در خانه خود ذخیره کنید، مطمئن شوید که آنها را در مناطقی امن نگهداری می کنید.

 

منابع آب موجود

 

یکی دیگر از جذابیت هایی که می تواند موش ها را به خانه شما وارد کند، در دسترس بودن منابع آب است، رایج ترین نوع منبع آبی که می تواند برای موش ها جذاب باشد، بطری ها و ظرف های آبی است که در خانه نگهداری می شود. البته هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید منابع آب موجود در خانه را از بین ببرید. با این وجود، با قرار دادن آنها در مکان های مناسب می توانید جذابیت آنها را برای موش ها کمتر کنید.

 

به عنوان مثال، اگر می خواهید مطمئن شوید که حیوان خانگی شما هنگام بازی در محیط بیرون خانه آب کافی برای آشامیدن دارد می توانید وقتی حیوان خانگی آماده بازی کردن در خارج از خانه است، کاسه آب را با خود بیاورید و سپس ببرید.

 

گرما و پناهگاه

 

این واقعیت که خانه شما باعث ایجاد گرما و سرپناه می شود، آن را به یک جاذبه مهم برای موش ها تبدیل می کند، موش ها بیشتر در مناطقی که ماه های سردتری در زمستان دارند بیشتر به خانه ها جذب می شوند و با تداوم هوای بارانی و سرد در فصول سرد، آنها بیشتر به خانه ها جذب خواهند شد.

 

 

شواهد و مدارکی وجود دارد که نشان می دهد یک موش باردار نیز به احتمال زیاد به دنبال پناهگاه در خانه است، تمایل موش های باردار به داشتن پناهگاه در خانه شبیه به دیگر پستانداران می باشد که آنها نیز به طور غریزی تمایل دارند که در هنگام بارداری در یک سر پناه مطمئن زندگی کنند، به خاطر داشته باشید که اگر یک موش باردار در محل زندگی شما وجود داشته باشد می تواند در مدت زمان کوتاهی محیط زندگی شما را آلوده سازد و یک آلودگی کامل ایجاد کند.

 

ترک ها و شیار های موجود در دیوارها

 

موش ها به طرز جادویی و عجیبی داخل خانه ظاهر نمی شوند، اگرچه گاهی به نظر می رسد که اینگونه است، موش ها به طور معمول از طریق ترک ها و شیار های موجود در دیوارها یا زیر درب ها وارد خانه می شوند، به خاطر داشته باشید که شکاف یا راه گذر بسیار کوچکی می تواند مسیر ورود موش ها به خانه باشد، با وجود کوچک کردن این شکاف ها باز هم موش ها می توانند از آن عبور کنند.

 

از بین بردن ترک ها و شکاف ها و یا مسدود کردن آن ها امری ضروری است با بستن شیار های موجود در دیوار های خانه شروع کنید، این امر مانع از دسترسی موش ها به قسمت اصلی خانه می شود. البته سوراخ های موجود در دیوار های بیرونی را باز نگه دارید تا موش ها بتوانند خارج شوند هیچگاه همزمان سوراخ ها و شکاف های موجود در دیوار های داخلی و خارجی را همزمان پر نکنید، چون در این صورت شما با چندین موش مواجه خواهید شد که درون دیوار های خانه شما گیر کرده اند و این بسیار خطرناک است.

 

نگهداشتن سوراخ ها در دیوارهای بیرونی که در ابتدا باز هستند، به موش ها این امکان را می دهد که در کل از محل خارج شوند اگر سوراخ های داخلی و خارجی و موارد مشابه آنرا به طور همزمان پر کنید، در پایان با موش هایی که در بین دیوارهای خانه تان به دام افتاده اند، مواجه می شوید.

 

بوی ناشی از آلودگی موش های مرده در خانه

 

به خاطر داشته باشید که اگر آلودگی موش های موجود در خانه را از بین نبرده باشید ممکن است با مشکل جدیدی رو به رو شوید، چون بوی حاصل از آلودگی موش ها می تواند برای سایر موش هایی که به دنبال پناهگاه هستند، جذاب باشد هرگونه مواد زاید خطرناک مرتبط با موش ها را به طور کامل از بین ببرید، به خاطر داشته باشید که قطره های ادرار و مدفوع موش ها می توانند حاوی ویروس های مضر و باکتری هایی باشد که قادر به ایجاد بیماریهای جدی و حتی کشنده هستند.

 

 

آسیب های ناشی از موش

 

آسیب از طریق جویدن

 

موش ها جوندگان کوچک منزجر کننده ای هستند که جایی در خانه ندارند، با این حال، شما ممکن است نا آگاهانه، آنها را به سمت خانه دعوت کنید. اگر مقدار زیادی زباله یا باقیمانده غذا در خانه وجود داشته باشد، موش ها می توانند به حیاط و خانه جذب شوند و در آنجا در مقابل هوای بد و شکارچیان پناه بگیرند. این مکان ها شامل بوته ها یا پوشش گیاهی مرتفع در حیاط خانه است، موش ها می توانند از سوراخی به اندازه یک سکه، دیوارهای آسیب دیده، منافذ و یا ترک هایی در پایه و دیواره های خارجی خانه وارد شوند، اگر آنها یک سوراخ ریز پیدا کنند، می توانند با خراشیدن و جویدن آنها این سوراخ را به اندازه کافی بزرگ کنند و از آن عبور کنند.

 

انتقال بیماری

 

وقتی موش ها به خانه وارد شوند، میکروب ها و باکتری هایی که می توانند انسان و حیوانات خانگی را بیمار کنند را پخش می کنند. هنگامی که موش ها برای تغذیه، به زباله ها حمله کنند، وارد آشپزخانه خواهند شد و در میان پیشخوان و مناطق دیگر باکتری ها را پخش می کنند. آنها همچنین می توانند کک، کنه و شپش ها را به خانه وارد کنند زیرا موش ها می توانند میزبان اولیه این حشرات در انتقال بیماری ها باشند.

 

همچنین موش ها از طریق مدفوع و ادرار، علاوه بر آلوده کردن محیط خانه، باعث گسترش بیماری نیز می شوند اما بدتر از این، آنها می توانند سیم های برق، تلفن و یا لوله های پلی اتیلن انتقال آب را بجوند و خراب کنند که در شرایط خاص می تواند باعث آتش سوزی یا آب گرفتگی شود.

 

 

روشهای موثر در کنترل موش ها

 

برخی از روش های کنترل آفت می توانند به خلاص شدن از شر موش های خانه مؤثر باشند. اما این روش ها تضمینی برای ریشه کن کردن قطعی موش ها ندارند. به همین دلیل است که کنترل آفات حرفه ای برای افرادی که می خواهند ریشه کنی کامل موش ها و سایر آفات از خانه هایشان را داشته باشند، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این میان روش های متفاوتی وجود دارد اما استفاده از سموم و طعمه های سمی تخصصی برای کشتن و دفع موش بهترین نتایج را در بر خواهد داشت.

 

آیا علائم موش در خانه دیده اید یا حس کردید که در اتاق زیر شیروانی و دیوارهای خانه در حال جویدن هستند؟ اگر چنین است، برای جلوگیری از بیماری و آسیب هایی که می توانند ایجاد کنند، فوراً وارد عمل شوید و موش ها را از بین ببرید.

سم موش کش فسترک بلاکس

خرید سم موش - برند خارجی - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: