ریشه کنی موش ها تخصص ماست


شایع ترین علائم وجود موش در خانه

علائم جود موش در خانه

مهم ترین نشانه های وجود موش در خانه

 

آیا تا به حال با مشکل وجود موش در خانه روبرو شده اید؟ پس از استفاده از روش های مختلف برای دفع موش در خانه، چگونه از دفع قطعی آن ها از خانه اطمینان حاصل کرده اید؟ آیا نشانه هایی که در خانه وجود دارند مربوط به آخرین تهاجم موش ها است که فکر می کنید آن را به طور کامل از بین برده اید یا موش ها همچنان در خانه وجود دارند و چندین و چند سوال دیگر که ناشی از اطلاعات محدود ما در مورد موش ها و نشانه های وجود آن ها در خانه است در این مقاله به بررسی مهم ترین نشانه های وجود موش در خانه می پردازیم.

 

بررسی نُه نشانه تهاجم موش‌ ها به خانه‌

 

بسیاری از آفات مانند ساس و مورچه وجود دارند که با وجودشان در خانه آسیب های جدی به خانه و وسایل خانه وارد نمی کنند. اما برخی آفات دیگر مانند موریانه ها و موش ها علاوه بر ایجاد بیماری ها و مشکلاتی که می توانند برای سلامتی انسان ها به وجود بیاورند، مشکلات اقتصادی نیز به وجود آورده و به وسایل خانه آسیب های جدی وارد می کنند.

 

موش ها ممکن است در هر قسمتی از خانه وجود داشته باشند آن ها در دیوار، کمد، وسایل آشپزخانه مثل پشت یخچال و اجاق گاز و در کابینت ها، در انباری، گاراژ و باغچه می توانند زندگی و تولید مثل کنند. برای تأمین غذای خود به سرعت از میان سوراخ ها و شکاف ها عبور می کنند و خود را در غذای ما شریک می دانند. موش ها می توانند آسیب های جدی به خانه وارد کنند و بیماری را گسترش دهند. به این دلیل است که آنها به عنوان آفت شناخته می شوند و به همین دلیل شناختن آثاری که نشانه ای از وجود موش در خانه است بسیار اهمیت دارد.

 

 

یک. مقایسه مشاهده موش ها در شب و روز

 

وجود علائم مشخصی نشان از میزان جمعیت موش ها در مکان مورد نظر است. اگر موش ها در شب دیده شوند اما در طول روز هیچ اثری از آنها وجود نداشته باشد، احتمالاً جمعیت زیادی از موش ها در خانه وجود ندارد و با گذاشتن تله و طعمه قابل کنترل خواهند بود. اگر در طول روز شاهد موش ها و علائم زیادی از وجود فضولات جدید آن ها هستید، احتمالا جمعیت آن ها بسیار زیاد شده است و ممکن است نیاز به انجام اقدامات حرفه ای برای ریشه کن کردن آن ها از خانه داشته باشید. به دنبال راهکارهایی باشید که به شما کمک می کند تا جدید یا قدیمی بودن آثار آلودگی حاصل از وجودموش ها را در خانه تشخیص دهید.

 

دو. فضولات موش

 

آیا تاکنون یک کشو را باز کرده و متوجه گلوله های سیاهی به اندازه برنج شده اید؟ این دانه های سیاه توسط موش ها ایجاد شده اند. البته، کشوها تنها مکان هایی نیستند که می توانید آنها را ببینید، اما آنها اغلب در نقاط مخفی و تاریک زندگی کرده و همیشه به دنبال مخفی شدن هستند. برای پی بردن به وجود موش در مکان هایی که لکه های آن وجود دارد فقط کافیست کمی بیشتر دقت کنید، فضله های موش به راحتی قابل دیدن هستند.

 

آثار لکه های جدید و تازه، تیره و مرطوب بوده و با گذشت زمان خشک، کدر و خاکستری می شوند و فضله موش در صورت لمس به راحتی خرد می شوند. احتمال وجود این لکه ها در نزدیکی بسته های مواد غذایی، در کشوها یا کمدها، زیر سینک ظرفشویی، مکان های مخفی و در امتداد دیوار زیاد است. بیشترین تعداد لکه ها را هنگامی که موش ها در حال لانه سازی یا تغذیه هستند، پیدا خواهید کرد، بنابراین اغلب سطوح را برای بار دوم بررسی کنید تا مشخص کنید که لکه جدیدی وجود دارد یا خیر.

 

تشخیص زمان ورود موش ها به خانه از طریق فضولات آن

 

برخلاف لکه ها و آلودگی های موش های نر، فضولات موش های ماده از نظر رنگ روشن تر بوده و با گذشت زمان تیره تر می شوند این آثار اغلب در کمدهای مواد غذایی یا در لانه های خود موش ها پیدا می شوند.

 

یکی از راه های تعیین زمان آلودگی ها، مقایسه یک علامت با سایر علامت های موجود در موارد مشابه می باشد. اگر علائم تازه یافته شده از نظر رنگی روشن تر باشد، می تواند نشانه ادامه آلودگی باشد. علائم همچنین می تواند نشان از این باشد که شما در خانه موش دارید. ردهای حاصل از دندان های بزرگتر موش ها در هنگام جفت گیری، لکه های بزرگتری ایجاد می کنند که با دیدن این شواهد می توانید هم اکنون مطمئن باشید که خانه شما به وجود موش ها آلوده شده است.

 

 

سه. بوی بد ناشی از موش ها

 

گربه ها و سگ ها ممکن است در مناطقی که موش ها وجود دارند فعال و هیجان زده شوند. این نتیجه استشمام بوی موش ها توسط حیوانات خانگی است و به احتمال زیاد زمانی اتفاق می افتد که موش ها به تازگی وارد یک مکان شده اند. اگر می بینید که حیوان خانگی شما در منطقه ای که قبلاً علاقه ای به حضور در آنجا نداشت، در حال حرکت است، چراغ قوه بگیرید و منطقه را از نظر وجود موش بررسی کنید. اگر میزان آلودگی بزرگ باشد، ممکن است شما نیز بوی بد آن را که از مناطق مخفی پدید آمده است، تشخیص دهید که این موضوع نشانگر یک آلودگی فعال و تازه پدید آمده است.

 

چهار. ردپای موش در خانه

 

اگر موش ها در حال حاضر در خانه شما یا در اطراف آن وجود دارند، احتمالاً مسیرهای عبور آنها متمایز است که با گذشت زمان، کمرنگ تر می شوند. مسیرها یا ردپاها به راحتی توسط یک چراغ قوه که در زاویه ای به سمت منطقه مشکوک نگه داشته می شود، قابل تشخیص خواهند بود. ممکن است علائم به شکل لکه لکه، رد پا، لکه ها یا قطرات ادرار مشاهده شوند.

 

اگر نسبت به حضور موش ها در یک مکان مشکوک هستید، سعی کنید یک لایه بسیار نازک آرد یا پودر بچه در آن مکان بپاشید اگر موش ها در آن منطقه وجود داشته باشند، احتمالاً به زودی رد پاهای آنها را در آرد یا پودر بچه مشاهده خواهید کرد.

 

پنج. آثار به جا مانده از جویدن وسایل خانه

 

موش ها برای تهیه لانه خود از موادی مانند کاغذ خرد شده، پارچه یا مواد گیاهی خشک استفاده می کنند. اگر در قسمتی از خانه، آثاری از این مواد را یافتید و در کنار آن علائم جدیدی از حضور موش ها (ترک خوردگی تازه، قسمت های جویده شده، بو و یا ردپا) وجود داشته باشد، احتمالا در خانه شما موش وجود دارد.

 

 

نکته قابل توجه در مورد دندان های جوندگان این است که آنها به طور مداوم در حال رشد هستند، به همین دلیل آنها مجبور هستند که مرتباً دندان های خود را به سطوح مختلف بمالند و بسیاری از مواد را جهت رشد متعادل دندانهایشان بجوند. اگر در خانه موش وجود داشته باشد، ممکن است علائم جویده شدن را بر روی مبلمان یا سایر وسایل چوبی، کابینت یا حتی کارتن های مواد غذایی بسته بندی شده نیز پیدا کنید. موش ها از تمام فرصت های خود برای سوراخ کردن و جویدن پارچه های قدیمی و پیراهن ها استفاده می کنند.

 

شش. نشانه های به جا مانده از موش، در حیاط

 

موش ها بخاطر تغذیه و لانه سازی، به زباله ها و مواد آلی جذب می شوند. اگر این موارد در نزدیکی خانه موجود است، در میان آنها نشانه هایی از وجود موش ها را بررسی کنید. اگر نشانی از آن ها وجود نداشته باشد، به احتمال زیاد خانه شما هم هیچ گونه جونده ای ندارد. اما در صورت وجود آثاری از آنها در کنار سطل های زباله و ...، از بین بردن آنها می تواند به حفظ خانه شما در برابر موش ها کمک کند و در آینده از بروز مشکلات حاصل از حضور و رشد آن ها جلوگیری کند.

 

هفت. حساس شدن حیوانات خانگی (گربه و سگ)

 

شما احتمالا به خوبی از این واقعیت آگاه هستید که سگ ها و گربه ها می توانند بوهایی را بشنوند که حواس انسان قادر به شنیدن آن نیست. به همین دلیل مهم است بدانید اگر چنانچه حیوان خانگی شما بی قرار است یا در حال خراشیدن دیوار است، به وجود موش در خانه مظنون شوید. بعضی از سگها و گربه ها برای گرفتن و کشف موش ها پرورش داده شدند، بنابراین اگر کمی غیرعادی عمل کردند حواستان را جمع کنید آنها ممکن است این موجودات کوچک را در دیوارها حس کنند.

 

 

هشت. شنیدن صدای نابهنجار خراش از سقف و دیوارها

 

بعضی اوقات صدای خراشیدن بسیار ناخوشایند از سقف ممکن است نگذارد که شما بخوابید در این مورد صدا به حدی بلند هست که شما فکرش را هم نمی کنید صدای حاصل از یک موش کوچک باشد.  علی رغم باورتان بدین مورد اعتماد داشته باشید که در صورت شنیدن صدای خراش بلند اولین حدستان وجود موش در خانه باشد.به طور کلی احتمال دهید که هر گونه سر و صدا در سقف یا دیوارهای شما احتمالا مربوط به جوندگان است.

 

نه. لانه موش ها

 

موش ها دیوانه وار تولید مثل می کنند و وقتی این کار را می کنند دوست دارند لانه های کوچکی برای نوزادان خود بسازند. موش مادر هر گونه مواد نرم را جمع می کند و آنها را به محلی خشک و تاریک می برد تا لانه اش را بسازد. این مواد می تواند الیاف حاصل از جویدن حوله ها، انواع وسایل چوبی، کرک بالش ها و احتمالا موهای شما باشد.

 

موش ها بطور باورنکردنی سریع تولید مثل می کنند، حداکثر 10 بار حاملگی در سال را تجربه می کنند. این بدان معنی است که آنها می توانند هر منطقه را به سرعت آلوده و استعمار کنند. همانطور که گفته شد، آنها دوست دارند در گوشه های تاریک خانه بمانند اگر آنها بخواهند در طول روز از لانه بیرون بروند، این یکی از مهم ترین نشانه های آلودگی شدید است.

سم موش کش فسترک بلاکس

خرید سم موش - برند خارجی - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: