ریشه کنی موش ها تخصص ماست


روشهای مبارزه با موش در خانه

چگونه با موش ها در خانه مقابله کنیم؟

برای گرفتن موش ها در خانه چه اقداماتی می توان انجام داد؟

 

موش ها چیزی نیستند که دیدنشان در خانه برای هر کسی قابل قبول و قابل تحمل باشد بین دیدن یک موش صحرایی کوچک وقتی در حال پایین آمدن از مسیری در یک پارک است با دیدن آن در خانه خود هنگامی که در حال جویدن مبلمان است یا  دیدن مدفوع آن ها در سراسر خانه و دیوار ها و یا جویدن سیم های برق، تفاوت بسیاری دارد. لازم به ذکر است که جوندگان به طور کلی ناقل بسیاری از بیماری ها هستند و  همچنین خلاص شدن از شر آنها نیز بسیار مشکل است.

 

در کمال ناباوری، هرخانه ای می تواند به پناهگاه احتمالی جوندگان تبدیل گردد، آنها فقط به دنبال خانه ای امن هستند که گرما و غذا را برایشان فراهم سازد، این شرایط برای آنها عالی است، در حالیکه برای ما نا امید کننده و غیر بهداشتی محسوب میگردد پس با دیدن نشانه های وجود موش در خانه، برای به پایان رساندن این شرایط خطرناک باید هر چه سریعتر آن ها را از بین برد.

 

این مقاله در مورد رهایی از شر موش ها، انواع مختلف طعمه و سایر نکات و راهکار های کلی برای به دام انداختن موش ها را بررسی و ارائه می نماید.

 

راهکار های کلی برای به دام انداختن موش ها

 

از وجود موش ها در خانه مطمئن شوید

 

موش ها مانند نینجاهای کوچک و چهارپا هستند که خود را پنهان می کنند، اما وقتی مشکل موش در خانه وجود دارد، ممکن است یکی از آنها را از گوشه چشم ببینید اگر حضور یکی از آنها را در لحظه ای تشخیص دادید، باید فوراً شک کنید که در اتاق زیر شیروانی، در گاراژ یا هر جای دیگر ممکن است یک لانه موش وجود داشته باشد.

 

 

مهم ترین نشانه های وجود موش در خانه

 

فضولات موش

 

اکثر مردم تا زمانی که مشکل حمله و آلودگی موش ها شدید نشود متوجه حضور آنها نخواهند شد، بارزترین نشانه های آلودگی خانه به موش ها، فضولات آنها است که شبیه شکلات و یا دانه های ریز، سیاه و کوچک هستند. در زمان از بین بردن فضله موش بهتر است احتیاطات لازم اعم از پوشیدن دستکش و ماسک را هنگام پاک کردن فضولات موش از سطح زمین در نظر بگیرید. این فرایند شامل ضدعفونی کردن آن قسمت از خانه و سپس دور ریختن مواد غذایی آلوده شده نیز می شود در غیر این صورت احتمال ابتلا به بیماری های خطرناک وجود دارد.

 

مشاهده مواد و غذاهای جویده شده

 

شما ممکن است تکه هایی از مواد غذایی جویده شده و یا تکه هایی از کاغذ دیواری را در کنار حفره ای که موش ها آن را سوراخ کرده اند بيابيد.

 

شنیدن صدای ناشی از موش ها

 

ممکن است شب هنگام صدای خراش در دیوارها یا اتاق زیرشیروانی و یا صدای پاهای کوچکی را بشنوید که در حال حرکت هستند و اگر همه این دلایل کافی نبود ممکن است مواد دوکی شکل تیره و جامدی متشکل از چربی، مدفوع و ادرار را پیدا کنید که بوی بسیار بدی دارند.

 

هر یک از این نشانه ها به تنهایی یا تمام آن ها با هم بدان معنی است که شما با یک آلودگی احتمالی توسط موش ها در خانه مواجه هستید خبر خوب این است که رهایی از شر موش ها در  اصل ساده است و اما خبر بد این است که شاید این کار مستلزم داشتن وقت و پول کافی باشد.

 

با مبارزه موش ها در خانه شروع کنید

 

رهایی از موش ها کار آسانی نیست. موش ها به دلیل دستیابی به یک محیط دنج، داشتن غذا و مهمتر از همه راحتی ورود به خانه، به آنجا وارد شده اند. آنها می توانند از طریق ترکهای کوچک، سوراخ ها و شکاف هایی که کوچکتر از دور انگشت شماست وارد خانه شوند. به طور کلی اگر بتوانید یک مداد را از سوراخی داخل کنید پس موش ها نیز می توانند از این سوراخ و شکاف عبور کنند آنها جوندگانی بسیار زیرک و ماهر هستند.

 

 

اولین قدم بازرسی محیط خارج از منزل برای یافتن مکانهایی است که ممکن است موش ها بتوانند از طریق آن وارد خانه شوندمکان هایی مانند پله، پایه، گوشه و هر مکانی که ممکن است شکاف های کوچکی داشته باشد را بررسی کنید. هنگامی که هر چیزی را پیدا کنید که بتواند ورودی مناسبی برای موش ها باشد آنرا با توری هایی از جنس سیم ببندید برای داخل خانه می توانید از پشم شیشه برای بستن منافذ استفاده کنید.

موش ها می توانند هر ماده ای را به جز فولاد بجوند، پس استفاده از توری سیمی در هر کجا که ممکن است مؤثر واقع شود، لازم است. اینکار را برای هر جایی که شبیه سوراخ باشد انجام دهید این مکان ها شامل ترکها و شکاف هایی در طول سقف و حتی آنهایی که بالای دیوار هستند می باشد، این موجودات سرسخت می توانند به هر جایی از خانه سر بزنند.

 

ایجاد یک تله خودکار برای موش

 

تله های زیادی برای به دام انداختن موش ها وجود دارد. تله هایی که طی سالیان طولانی تغییرات چشمگیری داشته اند به طوری که اکنون انواع تله های اکترونیکی نیز به جمع تله موش ها اضافه شده اند. در این میان، بهترین تله موش، تله ای است که به تنظیم مجدد نیاز نداشته باشد.

 

تله های اطراف خانه را تنظیم کنید

 

همانطور که میگویند بهترین نوع حمله، دفاع خوب است، برای جلوگیری از ورود بیشتر موش ها باید ابتدا نقاط ورود آنها به خانه را ببندید. در مرحله بعد باید تله ای انتخاب کنید که علاوه بر بالا بودن عملکرد در به دام انداختن یا کشتن موش، کار کردن با آن نیز راحت و آسان باشد در ادامه به بررسی چند عامل مهم در این رابطه می پردازیم.

 

نوع تله

 

به طور معمول، از بین تمام تله ها برخی تله های کشنده و برخی دیگر نیز فقط تله های مهار کننده را انتخاب می کنند. هر کدام از تله موش های موجود در بازار مزایا و معایبی دارند که باید بسته به تعداد و شدت تهاجم موش ها و یا مساحت خانه مورد بررسی و انتخاب قرار بگیرند. برخی تله های چسبی را ترجیح می دهند و برخی دیگر نیز تله های کلاسیک را انتخاب می کنند که موش با یک ضربه ناگهانی از پا در می آید.

 

 

همانطور که قبلا نیز گفته شد، اکنون تله های الکتریکی نیز وجود دارند که برای از بین بردن موش ها مورد استفاده قرار می گیرند. کسانی که تله های الکتریکی را انتخاب می کنند باور دارند این نوع تله ها از تله های چسبی موش بسیار بهتر عمل می کنند. زیرا موش به سرعت با یک شوک الکتریکی کشته می شود. اما در تله های چسبی، موش روی چسب گیر می کند و از گرسنگی و تشنگی می میرد. ابن تله ها علاوه بر روش کشتن غیر انسانی، می توانند بر گسترش آلودگی توسط موش ها نیز تاثیر گذار باشد. زیرا موش زنده بوده و می تواند تا زمان مرگ، مدفوع و ادرار کرده و آلودگی های زیادی را پخش کند.

 

نوع طعمه

 

هنگامی که یک تله موش تهیه کردید، باید در مورد طعمه موش قابل استفاده در آن تصمیم گیری کنید، جای تعجب نیست که پنیر یکی از گزینه ها است، اما در واقع لیستی طولانی از چیزهایی وجود دارد که می تواند مورد علاقه موش ها باشد، از جمله کره بادام زمینی، شکلات، آدامس، شربت افرا، سوسیس و کالباس (موش ها می دانند چه چیزهایی خوشمزه است)

 

 

مکان و موقعیت تله

 

جایی که تله ها را قرار می دهید بسیار مهم است. موش ها در واقع موجودات بسیار زیرک و باهوشی هستند، توصیه می شود که برای مهار موش ها از  تله های عمود بر دیوار (مانند T در حروف انگلیسی) استفاده کنید. بهتر است از مکان هایی برای قرار دادن تله استفاده کنید که در آنجا فعالیت موش ها زیاد است، مانند پشت مبلمان و کابینت و یا سایر مکان های گرم و تاریک.

 

 

اگر تله مورد استفاده، در طول چند روز موشی را نگرفته باشد و شما هنوز نشانه هایی از وجود موش ها در خانه مشاهده میکنید، دو دلیل وجود دارد:

 

اول اینکه، تله ها فقط در از بین بردن موش هایی که در داخل خانه هستند موفق بوده است اما شما هیچ کاری انجام نداده اید که نقاط دسترسی و ورودی را ببندید و از ورود موش ها به خانه جلوگیری کنید.

 

نکته دوم این است که شما گاهی اوقات باید تله ها را به نقاط مختلف منتقل کنید، زیرا موش ها سعی می کنند از تله ها دوری کنند، بهخصوص اگر قبلاً در همان منطقه، تله توانسته باشد موشی را گرفتار کند.

 

بهترین راهکار برای خلاصی از موش ها

 

روش درست و عاقلانه برای خروج این موجودات موذی از خانه در وهله اول جلوگیری از ورود آنها به خانه است. اما باید بدانید که مشکل آلودگی توسط موش ها چیزی نیست که یک شبه از بین برود با این حال، اگر پس از گذشت یک هفته از نابودی موش ها در خانه، نشانه جدیدی از فضله موش ها به چشمتان نخورد می توان گفت که در حل این مسئله موفق عمل کرده اید.

 

به منظور کاهش احتمال بازگشت موش ها به خانه، به یاد داشته باشید که همه جا را مرتب و تمیز نگهداری کرده و از تجمع زباله ها خودداری کنید. همچنین، مواد غذایی را در ظروف در بسته و محکم نگهداری کنید.

سم موش کش فسترک بلاکس

خرید سم موش - برند خارجی - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: