ریشه کنی موش ها تخصص ماست


روش های دفع موش از خانه

روش های دفع موش از خانه

چه روش هایی را می توان برای دفع موش از خانه مورد استفاده قرار داد؟

 

موش یکی از انواع جوندگانی می باشد که برای یافتن غذا، راهی منازل مسکونی می شود برای دفع این موجود موذی از خانه، روش های متعددی وجود دارد که در ادامه برخی از آسان و ارزان ترین آن ها را بررسی خواهیم کرد.

 

استفاده از بوهای قوی برای دفع‌ موش‌ ها

 

یکی از ترفندهای دفع کننده موش، استفاده از موادی با بوی قوی و اذیت کننده برای موش ها می باشد. به عبارت دیگر شما می توانید با استفاده از موادی چون نفتالین و آمونیاک، بدون نیاز به تله و روش های ناکارآمد سنتی، از شر موش های مزاحم خلاص شوید. همچنین سموم بسیاری بدین منظور به تولید رسیده اند که علاوه بر داشتن تأثیر فوق العاده بر دفع موش ها، هیچ ضرری برای کودکان دلبندتان ندارند.

 

تأثیر بو بر رفتار موش ها

 

با توجه به قوی بودن حس بویایی موش ها، موادی با بوهای تند، تاثیر دو چندانی بر روی این موجودات دارد. لذا موش ها به محض قرار گرفتن در محیط هایی با بوهای زننده، به سرعت از آن محل دور می شوند. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه می توان با پخش نمودن ماده ای بو دار در محیط، موش ها را دفع نمود؟

 

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که این جوندگان از بوی قوی آمونیاک و دیگر مواد شیمیایی فراری هستند در نتیجه برای جلوگیری از ورود این جونده به منزل، می توانید ابتدا نقاط ورود موش به منزل را یافته؛ سپس در این نقاط موادی مانند آمونیاک، نفتالین و غیره را قرار دهید. بدین ترتیب از همان ابتدا مانع از ورود موش و سایر جوندگان به منزل می شوید اما در صورت وجود موش در منزل، باید از روش های دیگری بهره ببرید که در ادامه مقاله با هم بررسی خواهیم کرد.

 

 

روش های خانگی دفع موش

 

یک. استفاده از نفتالین برای دفع موش

 

نفتالین ماده ای شیمیایی با بوی قوی است که در بسته بندی های متفاوتی به فروش می رسند. آشپزخانه منازل یکی از محبوب ترین نقاط خانه برای موش ها می باشد. بنابراین برای جلوگیری از زاد و ولد و افزایش جمعیت موش ها در خانه، باید سریعا آنها را از آشپزخانه دور کنید. به این ترتیب یافتن غذا برای آنها مشکل شده و منزل شما را در کوتاه ترین زمان ممکن ترک می کنند.

 

یکی از بهترین مواد برای دور کردن موش های خانگی از آشپزخانه، استفاده از نفتالین است. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا از تله موش برای گرفتن موش ها استفاده نکنیم؟ درست است که با استفاده از تله موش هم میتوان از تعداد موش های خانه کم کرد، ولی این روش چاره ای کارساز نیست؛ چرا که با این روش فقط از تعداد آنها کم می کنید و برای همیشه از شرشان خلاص نخواهید شد.

 

روش استفاده از نفتالین

 

تنها کافیست مقداری نفتالین را در زیر سینک ظرفشویی یا نقاطی که موش ها در آنجا دیده می شوند قرار دهید. با گذشت مدتی خواهید دید که هیچ موشی در محیط آشپزخانه شما دیده نمی شود اما به این نکته توجه داشته باشید که پس از مدتی اثر نفتالین از بین رفته و احتمال بازگشت موش ها وجود دارد. برای جلوگیری از این امر، می توانید هر 3 الی 6 ماه یک بار، نفتالین ها را عوض کنید.

 

احتیاط

 

نفتالین ماده ای سمی است و ممکن است باعث ایجاد مسمویت و تنگی تنفسی شود. در صورتی که فرزند خردسال یا حیوان خانگی دارید، از این روش برای دفع موش استفاده نکنید و به دنبال روشی جایگزین بگردید اما در صورت مشاهده موش در محیط هایی نظیر انباری، زیرزمین یا سایر نقاط دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی، همچنان می توانید از نفتالین برای دفع این جونده موذی استفاده کنید. توجه به این نکته ضروریست که قبل از استفاده از نفتالین، حتما دستور العمل استفاده از آن را مطالعه کنید تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

 

دو. استفاده از آمونیاک برای دفع موش

 

یکی دیگر از روش های دفع موقت موش از خانه، استفاده از آمونیاک است. بوی این ماده شیمیایی بسیار شبیه به بوی اوره می باشد که در ادرار بسیاری از حیوانات شکارچی موش یافت می شود با استفاده از این ماده شیمیایی در مسیر رفت و آمد این جونده، سبب ایجاد ترس و در نهایت فراری شدن آن می شود. چرا که موش ها از محل هایی که گربه یا سایر حیوانات شکارچی زندگی می کنند، گریزانند. موش ها بوی آمونیاک را با ادرار این حیوانات اشتباه گرفته و از محیط آغشته به آمونیاک به سرعت خارج می شوند.

 

 

روش استفاده از آمونیاک

 

شما می توانید مقدار کمی آمونیاک را درون لیوان یا ظرفی شیشه ای بریزید. به مرور و با تبخیر این مایع، بوی تندی در محیط پخش می شود و مشابه با روش قبل، موش را از محیط دفع می نماید. همچنین می توانید با دستمالی آغشته به آمونیاک، مسیر رفت و آمد یا محل زندگی موش ها را پاک کنید. بدین ترتیب هم لک و بو های ناشی از زندگی موش ها (فرومون) در محیط از بین رفته، هم این موجود موذی را از محیط دور می کند.

 

نکات مهم در استفاده از این ماده شیمیایی

 

آمونیاک ماده شیمیایی است که در صورت استفاده زیاد از آن در محیط، سبب بروز انواع بیماری های تنفسی، پوستی و غیره می شود. لذا قرار دادن مقدار زیادی از آن در ظرف های بدون درب و تبخیر آن، ممکن است بسیاری از بیماری ها را در شما تشدید کند. لذا در استفاده از آن نکات ایمنی را رعایت فرمایید.

 

ابتدا مطمئن شوید که تهویه ی اتاق به درستی انجام می شود. بدین منظور پنجره ها را باز نموده و در حین کار با آمونیاک حتما از دستکش استفاده نموده و هر چند دقیقه یک بار، بیرون رفته و نفس عمیق بکشید و دوباره به محل بازگردید. همچنین کودکان و حیوانات خانگی را موقتا از محل مورد نظر دور کنید تا از آسیب به آنها جلوگیری شود. توجه به این نکته بسیار ضروری می باشد که به هیچ عنوان آمونیاک را با مایع سفید کننده مخلوط نکنید چرا که این دو ماده با هم وارد واکنش شده و بخارات سمی خطرناکی از این واکنش متصاعد می شود.

 

سه. استفاده از دستمال های مرطوب برای دفع موش

 

اگر بوی نفتالین را نمی توانید تحمل کنید و از آمونیاک نیز نمی خواهید استفاده کنید، دستمال های مرطوب می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. دستمال های مرطوب را می توان روی سطوح پهن کرد و جای کمی اشغال می کنند، در نتیجه راه حل خوبی هستند می توانید از آن ها در زیر کابینت یا شکاف ها و درزهای قفسه ها و دیوار استفاده کنید. قرار دادن این دستمال ها زیر سطل زباله نیز می تواند دو فایده داشته باشد: از بو گرفتن سطل زباله و همچنین از نزدیک شدن موش ها جلوگیری می شود.

 

چهار. استفاده از نعناع برای دفع‌ موش‌

 

نعناع استفاده های گسترده ای دارد و یکی از راه های طبیعی برای دفع موش می باشد. اسانس نعناع مانند روش های دیگر بوی تند و تیزی داشته و با قرارگیری در خانه، موش ها را از محل زندگی شما به راحتی دفع می کند، با این تفاوت که بوی این گیاه در مقایسه با آمونیاک و نفتالین آزار دهنده نبوده و بسیار مطبوع می باشد لذا نسبت به دو روش فوق محبوبیت بالاتری دارد.

 

پنج. طعمه های سمی برای دفع موش

 

سم طعمه ها یکی از انواع روش های تخصصی برای از بین بردن موش ها می باشد. این طعمه ها ترکیبات مختلفی داشته و به طور متداول استفاده از سم طعمه هایی با ترکیبات 100% طبیعی و ارگانیک پیشنهاد می شود. این محصولات مخلوطی از روغن های گیاهی است که سیستم عصبی جونده را تحریک کرده و شر موش ها را از محل زندگی شما کم می کند.

 

 

این محصول برای دفع انواع گونه های موش از جمله: موش کور، موش صحرایی، موش خرما، موش خانگی و غیره مناسب است .لذا بسیار مقرون به صرفه و کاملا کارآمد می باشد. برای دفع موش با استفاده از این محصولات، کافیست با استفاده از دستکش، سم طعمه ها را در محیط زندگی و رفت و آمد موش ها قرار دهید.

 

خلاصه ای از روش های دفع‌ کردن موش‌

 

همانطور که در این مقاله گفته شد، راه های بسیاری برای دور کردن موش از خانه وجود دارد اگر در محل زندگی خود با موش های زیادی مواجه می شوید می توانید با چند اقدام پیشگیرانه و بدون نیاز به تله موش، از شر موش های مزاحم خلاص شوید.

 

همچنین دقت داشته باشید که جلوگیری از ورود موش به محیط خانه با استفاده از روش های خانگی یا روش های تخصصی، خیلی ساده تر و موثر تر از اقدامات لازم برای بیرون نمودن این موجودات موذی از منزل می باشد روش های فوق علاوه بر صرفه جویی در پول و هزینه ها، باعث نتیجه گیری سریعتر نیز می شوند.

 

دفع موش با استفاده از روش های تخصصی

 

امروزه برای دفع هجوم موش ها محصولات متفاوتی با ترکیبات طبیعی و شیمیایی به تولید رسیده می رسند یکی از مهمترین ویژگی های این محصولات این است که توسط هزاران مشتری امتحان شده اند در نتیجه اثر بخشی آنها نیز تضمین شده است همچنین می توانید طبق دستور العمل ماوس کیلر مقدار مشخصی از این محصول را در محیط قرار دهید بدین ترتیب دیگر نیازی به محاسبه ی مقدار یا تعویض مجدد ماوس کیلر ندارید.

سم موش کش فسترک بلاکس

خرید سم موش - برند خارجی - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: