ریشه کنی موش ها تخصص ماست


روش های از بین بردن موش

روش های خلاص شدن از موش ها

چگونه از شر موش ها خلاص شویم؟

 

موش ها و رت ها جوندگان فرصت طلبی هستد که به سرعت از هر نوع منبع غذایی یا سرپناهی برای ادامه حیات بهره می گیرند. این جوندگان مواد غذایی را که توسط انسان دور ریخته می شوند، مصرف می کنند و برای دسترسی به خانه ها می توانند از کوچکترین روزنه یا منفذ موجود، استفاده کنند. رت ها می توانند از یک سوراخ یا منفذ بسیار کوچک به قطر 1 سانتیمتر که معادل ابعاد سر انگشت شست است عبور کنند. موش های خانگی معمولی نیز می توانند از طریق منافذی به قطر 6 میلیمتر که به اندازه سر انگشت کوچک است وارد خانه ها شوند. در این مقاله به بررسی چگونگی دفع و از بین بردن آفت موش از خانه ها و جلوگیری از بازگشت آنها خواهیم پرداخت.

 

بهترین روش های مقابله با موش ها و دفع آن ها از خانه

 

در این بخش بهترین روشهای کاربردی مقابله با موش ها و چگونگی دور کردن آنها از خانه آورده  شده است. شما می توانید با رعایت این نکات ساده در کمترین زمان از شر موش های مزاحم خلاص شوید.

 

هشت نکته اساسی برای از بین بردن موش ها

 

یک. راه های ورود موش به خانه ها را ببندید.

 

دو. از تله موش استفاده کنید.

 

سه. برای تأثیر هرچه بیشتر تله موش ها، بهترین و مناسبترین طعمه ها را انتخاب کنید.

 

چهار . تله های موش را در مکان های مناسب قرار دهید.

 

پنج. برای قرار دادن طعمه های سمی موش مکان های مناسب را انتخاب کنید.

 

شش. هر چند با رعایت بهداشت کامل از شر موش ها خلاص نمی شوید اما عدم رعایت بهداشت باعث جذب موش ها میشود.

 

هفت. برای از بین بردن همه موش ها، چه در داخل و چه در بیرون خانه از روش های دفع موش مناسب استفاده کنید.

 

 

از بین بردن نقاط ورودی موش به خانه

 

محدود کردن فضاهای ورودی موش به ساختمان ها و بکار بردن تله برای به دام انداختن موش های موجود در خانه ها، یک روش مؤثر برای جلوگیری از بروز و یا گسترش تهاجم این آفات در محیط خانه است.

 

برای این کار می توانید با استفاده از مواد درزگیر، نقاط دسترسی و ورود آسان موش ها به خانه ی خود را کور کنید و به این ترتیب خانه خود را در برابر نفوذ موشها ایمن سازید. البته شناسایی نقاط ورود موش ها به دلیل توانایی آن ها در عبور از منافذی به قطر نیم تا یک سانتیمتر، میتواند دشوار باشد. یک روش ساده برای شناسایی منافذی که موش ها می توانند از آن عبور کنند استفاده از یک مداد است. به این شکل که اگر بتوانید یک مداد را در شکاف یا سوراخی جای دهید یعنی آن سوراخ برای عبور موش ها به اندازه کافی فضا دارد.

 

 

ترکهای موجود در فونداسیون ساختمان، منافذ دیوارها، همچنین فضای ایجاد شده در اطراف تأسیسات خانه ها که لوله کشی آب و گاز یا سیم های برق از آنجا میگذرد، از جمله رایج ترین نقاط ورود موش به خانه ها می باشد. برای درزگیری این نقاط از موادی مانند پلاستیک، لاستیک، چوب و یا هر چیز دیگری که موش ها میتوانند به راحتی آن را بجوند استفاده نکنید. برای درزگیر درب ها و پنجره ها از نوار های درزگیر استفاده کنید.

 

از تله موش استفاده کنید

 

بهترین راه برای خلاص شدن از شر موش ها در یک آلودگی و تهاجم در حال پیشرفت این آفات، استفاده از تله موش است. تله موش های کلاسیک ابزارهای مناسبی برای مهار و از بین بردن جمعیت موش ها در تهاجم های غیر پیشرفته این جوندگان هستند.  اما نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که تهاجم موش ها را دست کم نگیرند؛ حتی ممکن است گاهی برای به دام انداختن یک موش نیاز باشد از چندین تله کلاسیک استفاده کنید. همچنین در مواردی که با تعداد زیادی موش مواجه هستید، استفاده از انواع مختلفی از تله ها برای به دام انداختن تعداد بیشتری از آن ها، پیشنهاد می شود.

 

سم طعمه ها، تله های زنده گیر چندگانه و تله های چسبی یا چسب موش همچنین تله های الکتریکی انواع مختلفی از تله ها هستند که می توان برای از بین بردن موش و رت های موجود در خانه از آن ها استفاده کرد. استفاده هم زمان از این تله ها، شانس به دام انداختن همه موش ها را به شدت افزایش می دهد، زیرا ممکن است برخی از انواع موش تنها به نوع خاصی از تله ها جذب شوند و از تله های دیگر اجتناب کنند.

 

انتخاب طعمه های مناسب برای تله موش ها

 

شما میتوانید از هر غذایی که موش های موجود در خانه تان از آن ها تغذیه می کنند به عنوان طعمه برای تله موش ها استفاده کنید. برخی از مواد غذایی مورد علاقه موش ها همچون شکلات، کره ی بادام زمینی، جو دوسر، میوه خشک شده، تنقلات، خشکبار، فندق و ... طعمه های فوق العاده ای برای جذب موش ها به سمت تله هستند.

 

دقت داشته باشید که برای قرار دادن طعمه در تله مستقیماً از دست خود استفاده نکنید زیرا در صورتی که موش ها بوی انسان را از طعمه حس کنند از خوردن آن اجتناب خواهند کرد؛ می توانید برای افزایش اثر تله، طعمه را با چسب به تله بچسبانید. هر دو روز یک بار تله ها را بررسی کرده و در صورت نیاز طعمه ها را جایگزین کنید. اگر متوجه شدید که مواد غذایی که در تله کارگذاری کرده اید موثر واقع نمی شود باید مواد دیگری را امتحان کنید.

 

کارگذاری تله موش در مکان های مناسب

 

انتخاب مکان مناسب برای قرار دادن تله ها یکی از مهمترین موارد در تله گذاری است. بهتر است تله موش ها را به صورت عمود بر دیوار طوری قرار دهید که قسمت ماشه رو به  قرنیزها  قرار گیرد. اینکار باعث می شود به جای اینکه موش ها از مسیر دیگری فرار کنند مستقیم به سمت تله بدوند. به طور طبیعی موش های موجود در یک قلمرو بیش از سه تا شش متر از منابع غذایی شان دور نمی شوند و لانه سازی نمی کنند.

 

 

بهترین مکان تله گذاری، هر محلی است که نشانه ای از حضور موش ها در آنجا به چشم می خورد. این نشانه ها می تواند شامل مدفوع یا ادرار موش یا خرده های مواد غذایی یا وسایل جویده شده توسط این آفات باشد. مکان های جاگذاری تله ها را هر دو روز یکبار تغییر دهید. چون موش ها موجودات زیرکی هستند و ممکن است در صورت ثابت ماندن محل تله ها، متوجه غیر عادی بودن اوضاع شده و از آن ها دوری کنند.

 

استفاده از سم طعمه ها برای از بین بردن موش ها

 

سم طعمه ها یکی از انواع روش های تخصصی برای از بین بردن موش ها هستند. این طعمه های سمی حاوی رایحه های جاذبی هستند که موش ها را به سمت طعمه می کشاند و آن ها را به خوردن طعمه ها ترغیب می کند. یک بار تغذیه از سم طعمه ها به راحتی برای از بین بردن موش های خانگی و رت ها کفایت می کند، در نتیجه می توان گفت یکی از بزرگترین مزایای این طعمه ها مقرون به صرفه بودن و سرعت تأثیر آن ها در ریشه کنی موش ها می باشد.

 

رهایی از شر انواع موش با رعایت بهداشت

 

موش ها می توانند با خوردن 3 تا 4 گرم غذا در روز زنده بمانند، بنابراین وجود چند تکه نان یا خرده های باقی مانده غذا در گوشه و کنار خانه تنها چیزی است که موش ها برای زنده ماندن به آن احتیاج دارند.

 

شما می توانید با جارو زدن کف خانه و اطمینان از تمیز بودن پیشخوان، همچنین با جمع کردن باقیمانده مواد غذایی و خرده های نان از محیط، هر گونه دسترسی موش ها به منابع غذایی را از بین ببرید. با این کار، محیط خانه خود را به مکانی نامناسب برای موش ها تبدیل کنید. زباله ها نیز از مواردی هستند که سبب جذب آفاتی از جمله موش ها به محیط زندگی انسان ها می شوند. سعی کنید زباله ها را در سطل های درب دار نگهداری کنید. زیرا موش ها دندان های بسیار تیزی دارند و با استفاده از آن ها تقریباً می توانند هر چیزی را بجوند، بنابراین استفاده از کیسه های زباله پلاستیکی به تنهایی نمی تواند از هجوم جوندگان به زباله ها جلوگیری کند.

 

 

مبارزه همه جانبه با موش ها

 

مبارزه همه جانبه با موش ها به این معنی است که موش ها را هم در داخل و هم در خارج از خانه ریشه کن کنید. به این منظور زباله ها و بی نظمی های اطراف خانه خود را که موش ها می توانند در آن مخفی شوند حذف کنید. علف های هرز و بوته های متراکم موجود در اطراف خانه یا داخل حیاط خانه را به حداقل برسانید، زیرا موش ها در لابلای این بوته ها پنهان می شوند و به محض یافتن فرصت مناسب به درون خانه ها نفوذ می کنند.

 

هر چه آشفتگی و مواد غذایی ریخته شده در داخل و اطراف خانه کمتر باشد مشاهده علائم فعالیت جوندگان، موش ها و در نتیجه مقابله با این آفات و دفع آن ها آسانتر خواهد بود.

 

سم موش کش فسترک بلاکس

خرید سم موش - برند خارجی - کلیک کنید