ریشه کنی موش ها تخصص ماست


دفع موش با روشهای خانگی

دفع موش با روش های خانگی

روشهای خانگی موثر در نابودی و دفع انواع موش ها

 

موش ها علاوه بر هجوم به مکان های آلوده، در تمیزترین آپارتمان ها و خانه ها نیز نفوذ می کنند. این موجودات نه تنها سبب تخریب دیوار ها و وسایل خانه می شوند، بلکه با انتقال بسیاری از بیماری ها می توانند سلامت انسان ها را به خطر بیندازند. بنابراین باید در اسرع وقت، شر این جوندگان را از خانه خود کم کنید. روش های زیادی برای از بین بردن و دفع کردن این موجودات وجود دارد که از رایج ترین آنها می توان به استفاده از تله یا سم اشاره نمود. در صورت عدم دسترسی به تله یا سم ها، می توانید برای دفع موش با بهره گیری از روشهای خانگی اقدام نمایید. با ما همراه باشید تا این روش ها را به صورت کامل بررسی کنیم.

 

چرا اغلب مردم روشهای خانگی را به روش های تخصصی دفع موش ترجیح می دهند؟

 

در روشهای خانگی، اصولا از مواد طبیعی و غیر سمی استفاده می شود، در عین حال با صرف هزینه کمتر، نتیجه مطلوبی حاصل می شود. همچنین یافتن سمی شیمیایی که برای کودکان خردسال یا حیوانات خانگی مضر نباشد کار بسیار دشواری می باشد. در حالی که مواد مورد استفاده در روش های خانگی، در اغلب خانه ها یافت می شوند در نتیجه بیشتر مردم استفاده از این روش ها را به تله موش و سموم آفت کش شیمیایی ترجیح می دهند.

 

روش ها و ترفندهای موثر برای خلاص شدن از موش

 

روغن نعناع

 

روغن نعناع به دلیل برخورداری از بوی تند و تیز، یکی از بهترین روشهای خانگی برای دفع و فراری دادن موش ها از خانه و محل زندگی شما است. در این روش تنها به کمی پنبه و مقداری روغن نعناع نیاز دارید. پنبه آغشته به روغن نعناع را به بخش هایی که احتمال رفت و آمد موش ها را می دهید بمالید. پیشنهاد می شود که این کار را از آشپزخانه و درب کابینت ها شروع کنید. چرا که موش ها برای یافتن غذا، حتما به آشپزخانه شما سر می زنند. همچنین می توانید با کاشتن نعناع در حیاط و خارج از منزل خود، از ورود این جوندگان به خانه خود جلوگیری کنید. در صورت عدم دسترسی به روغن و گیاه نعناع، از خمیر دندان هایی با اسانس نعناعی نیز می توانید بهره ببرید.

 

 

ذخیره مناسب مواد غذایی

 

در خانه هایی که تحت هجوم موش ها قرار گرفته اند، محل قرار گیری مواد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است. بدین منظور مواد غذایی را در ظروف پلاستیکی یا شیشه ای درب دار قرار دهید. در نتیجه دسترسی این جوندگان موذی به مواد غذایی محدودتر شده و برای یافتن آذوقه خانه شما را ترک می کنند. برای اثر بخشی بیشتر این روش، زباله های خود را در دور ترین نقطه ممکن از خانه و در سطل زباله درب دار قرار دهید.

 

مسدود سازی تمامی منافذ و سوراخ ها

 

به یاد داشته باشید که موش ها از کوچکترین شکاف ها و سوراخ ها با قطر بیشتر از 6 میلیمتر، وارد منزل شما می شوند. برای جلوگیری از این امر، در صورت وجود منافذ بر روی دیوار ها یا زمین هر قسمت از خانه، فورا با استفاده از مصالح مناسب، این سوراخ ها را پر نمایید. در صورت مشاهده شکاف در بخش بیرونی ساختمان نیز، منافذ را کاملا پوشش دهید بدین ترتیب از وارد شدن آن ها به منزل جلوگیری می کنید. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه محل تمامی این منافذ را پیدا کنید؟ در ادامه به روش هایی اشاره خواهیم کرد که به یافتن سوراخ های موجود در ساختمان کمک می کند.

 

ترفند اول:

 

معمولا مدفوع موش ها در نزدیکی سوراخ لانه هایشان بیشتر مشاهده می شود. لذا در صورت مشاهده این مورد، محدوده را به دقت مورد بررسی قرار دهید و ورودی لانه موش را کاملا درزگیری نمایید.

 

ترفند دوم:

 

موش ها معمولا وارد ظروف غذا شده و از غذای موجود در این ظروغ تغذیه می کنند. در نتیجه ممکن است روغن غذا به بدنشان چسبیده و در هنگام عبور از بخش های مختلف منزل، لک چربی از خود به جای بگذارند. به طور متداول این لک ها در اطراف سوراخ ورودی لانه آن ها بیشتر مشاهده می شود.

 

ترفند سوم:

 

موش ها در محل زندگی خود بوی نامطبوعی را بر جای می گذارند. در صورت استشمام این بوی نامطبوع، آن بخش از خانه را برای یافتن سوراخ لانه موش به خوبی بررسی نموده و منافذ موجود را مسدود کنید. اگر سایز این منافذ کوچک باشد، می توانید از سیم ظرفشویی بهره ببرید و در غیر این صورت با استفاده از مصالح ساختمانی مناسب چون: گچ، سیمان و غیره منافذ را کاملا بپوشانید.

 

بهره گیری از پیاز برای دفع موش

 

رایحه تند پیاز، از دیگر روشهای خانگی برای دفع موش می باشد. قرار دادن پیاز در مسیر های رفت و آمد این جوندگان، سبب می شود که موش ها از خانه شما دور شوند. ولی دقت داشته باشید که این روش سختی هایی نیز در پی دارد. به عنوان مثال پیاز هایی که در منزل خود قرار داده اید، پس از گذشت چند روز می پوسند. بنابراین برای تداوم اثر بخشی این روش، باید پیاز ها را هر چند روز یکبار جایگزین نمایید. از طرفی پیاز ممکن است برای حیوانات خانگی مانند سگ و گربه سمی باشد. پس از این روش تنها در مکان های دور از دسترس حیوانات خانگی می توان بهره برد. به علاوه پخش شدن بوی نامطبوع پیاز در محیط منزل می تواند برای شما آزار دهنده باشد.

 

 

توری های سیمی

 

علاوه بر سیم ظرفشویی، توری های فلزی یکی از بهترین گزینه ها برای مسدود سازی منافذ موجود در دیوار های ساختمان می باشد. موش ها قادر به جویدن این توری ها نیستند، در نتیجه با استفاده از این روش می توانید خانه خود را در برابر ورود موش ها ایمن کنید. ضمنا می توانید با استفاده از چسب سیلیکونی توری های فلزی را در شکاف ها ثابت نمایید.

 

تله موش های زنده گیر

 

یکی از موثر ترین روش ها برای کم نمودن جمعیت موش ها، استفاده از تله موش می باشد. در صورتی که تنها می خواهید موش را به دام انداخته و آسیبی به آن نرسانید، می توانید از تله موش های زنده گیر استفاده کنید. این نوع تله ها موش ها را اسیر نموده و از رفت و آمد آن ها جلوگیری می کند. سپس می توانید موش به دام افتاده را در محیطی دور از منزل رها کنید.

 

نگهداری گربه در منزل

 

گربه ها شکارچیان طبیعی موش ها هستند و نگهداری آن ها در خانه، سبب دور شدن موش های مزاحم از محل زندگی شما می شود. در نتیجه در صورت مشاهده موش در خانه خود، می توانید با خریداری یک گربه و نگهداری از آن در منزل، طی چند روز از شر موش ها خلاص شوید. این جونده به محض تشخیص بوی ادرار گربه، محل را سریعا ترک می کند.

 

نتیجه گیری

 

برای خلاص شدن از شر موش ها روش های متعددی وجود دارد. هر چند استفاده از سموم کشنده یا تله موش ها تنها راه حل این مشکل نیست. اما سریعترین و قطعی ترین راه نجات از شر موش ها است، در عین حال می توانید با استفاده از روش های ساده خانگی این جوندگان را از محل زندگی خود دور کنید.

سم موش کش فسترک بلاکس

خرید سم موش - برند خارجی - کلیک کنید


سفارش سم از طریق:
سفارش سم از طریق: